Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Obama Tidak Mahu Layanan...

JAKARTA - Bekas Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama meminta tidak diberi layanan...

Bekas Ahli Parlimen Kuala...

SHAH ALAM - Bekas Anggota Parlimen Kuala Selangor, Mohd Daud Tarihep meninggal dunia...

Andy Flop Poppy Nikah...

MELALUI ruangan Instagram peribadinya Rabu lalu, vokalis kumpulan Flop Poppy iaitu Andy memuat...

2 Premis Jual Makanan...

KUALA LUMPUR - Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) menerima dua aduan penyalahgunaan nombor...

Lelaki Pakai Baju Melayu Ketuai Perbarisan Ratu Elizabeth II

SEORANG rakyat Malaysia dengan bangganya menggayakan pakaian tradisional bangsa Melayu, iaitu baju Melayu ketika mengetuai perbarisan sempena sambutan hari lahir ke-90 tahun Queen Elizabeth II yang diadakan di Westminster Abbey, London, semalam.

Hari lahir ratu pemerintah United Kingdom ini sebenarnya jatuh pada setiap tanggal 21 April, namun upacara ini merupakan sebahagian daripada perayaan tersebut yang diadakan pada setiap tahun.

Foto yang dikongsikan oleh pihak Suruhanjaya Tinggi Malaysia di London menerusi laman Facebooknya itu menunjukkan Kishva Ambigapathy berjalan megah sambil memegang cokmar diraja.

queen1

Cokmar lazimnya digunakan dengan dibawa berarak ketika memulakan sesebuah perjalanan majlis rasmi bagi menggambarkan tahap tinggi simboliknya upacara tersebut.

Kishva dipilih membawa cokmar kerana beliau merupakan Pengerusi Yayasan Belia Komanwel, sebuah pertubuhan yang mewakili suara anak muda dari 53 buah negara Komanwel seluruh dunia.


Beliau malah menzahirkan perasaan teruja dengan pemilihannya itu dan berterima kasih di atas sokongan pelbagai pihak yang diberikan terhadap dirinya.

Tiga generasi kerabat diraja Britain termasuk Duke dan Duchess of Cambridge, Putera William dan Kate Middleton termasuk Putera Harry turut bersama-sama dalam upacara itu. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori