Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

VIDEO: Wanita Rasis Hina...

PIHAK Polis Britain kini sedang mengesan seorang wanita yang dirakam mengeluarkan kata-kata berbaur perkauman...

Malaysia Kekal Kedudukan Ke-166...

KUALA LUMPUR  - Keputusan seri 1-1 yang dilakar skuad Harimau Malaya ketika berdepan...

Kementerian Sedia Terima Pendapat...

KUALA LUMPUR - Kementerian Pendidikan sedia menerima pendapat orang ramai berhubung hukuman rotan...

Daesh: Guru Silat Dipenjara...

KOTA BHARU - Seorang guru silat, yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kumpulan militan...

Warga Emas Ini Gembira Mengundi Kali Ke-14

BERTUAH… Sorang warga emas, Mat Intan Adam tidak pernah lepas tanggungjawab mengundi buat kali ke-14 dalam dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Cameron Highlands hari ini.

Mat Intan yang kini berusia 77 tahun namun dibawa menaiki kerusi roda bersama-sama dengan isterinya, Latipah Ibrahim, 61, dan enam orang anaknya apabila keluar mengundi di Sekolah Kebangsaan Tanjung Gahai.

“Saya berasa lega selepas dapat turut mengundi sebab mampu tunaikan tanggungjawab sebagai pengundi dan saya kena mengundi bagi pilih parti yang betul. Ini sebenarnya kali ke-14 saya mengundi dalam pilihan raya.

“Dulu masa muda saya mengundi di dewan sekarang di sekolah dan saya mahu mengundi lagi pada pilihan raya umum akan datang,” kata Mat Intan ketika ditemui petugas media tempatan di pekarangan sekolah tersebut.

Beliau tidak dapat mengundi semasa Pilihan Raya Umum (PRU) yang pertama di negara ini pada 1959 lalu kerana baru berusia 17 tahun dan hanya mula mengundi ketika PRU berikutnya pada 1964. – Agensi/Mynewshub.TV

Kategori