Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Marhaban Ya Ramadan: Sekadar...

TAK lama lagi kita akan mula berpuasa. Antara yang dinanti tentunya Bazar Ramadan. Yelah,...

Covid-19 Menular Ke Kuwait,...

ALGIERS - Algeria mengesahkan kes pertama koronavirus baharu (Covid-19).Kementerian Kesihatan negara itu berkata,...

Swasta Digalak Buka Makmal...

KEMAMAN – Pihak swasta digalak membuka makmal atau pusat pemprosesan madu kelulut bagi...

Sesi Persekolahan Tahun Depan...

KUALA LUMPUR: Sesi persekolahan bagi kalendar akademik sesi 2022/2023 ditetapkan bermula 21 Mac...

Video: Samseng… Pemandu Lori Diserang Dengan Parang

TULAR di media sosial dengan video memaparkan aksi seorang lelaki bersenjatakan parang cuba buat provokasi terhadap seorang pemandu lori hanya kerana perselisihan faham yang boleh dielak.

Dalam kejadian di jalan berhampiran Kampung Bukit Naga, Klang, Selangor, mangsa mendakwa dia telah diugut oleh lelaki terbabit gara-gara tidak berpuas hati selepas kenderaan beratnya melakukan pusingan U.

“Datang mamat acah-acah abang kawasan ini, marah-marah tengking driver siap bawa member sekali. Tetapi bila driver tengking balik, tak boleh terima terus dia keluar parang dan ugut nak tetak,” katanya dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi Rabu itu.

Difahamkan, pergaduhan itu meletus selepas mangsa secara kebetulan tersalah jalan dan ingin mencari tempat yang sesuai untuk membuat pusingan U.

Bagaimanapun, dia secara tiba-tiba pula didatangi oleh penunggang motosikal terbabit yang terus bertindak memaki hamunnya.

Berdasarkan video tersebut, pemandu lori berkenaan turut mengesyaki lelaki itu berada di bawah pengaruh dadah sehingga berani bertindak sedemikian.


Mangsa kemudian mengundurkan kenderaannya dan sempat berkata, “Oi takut ke?!” menyebabkan lelaki terbabit berang lalu menetak dan memecahkan tingkap lori tersebut.

Bimbang dengan keselamatan dirinya, pemandu lori itu kemudian membuat laporan polis untuk tindakan lanjut.

Sementara itu netizen di media sosial mengecam sikap lelaki terbabit yang terus memilih kekerasan untuk menyelesaikan masalah biarpun ia mungkin berpunca daripada sikap ego pemandu lori berkenaan.

“Aku tak kita la siapa salah, lori ke mat motor ke, apabila guna parang dah jatuh jenayah broooo,” tulis Azhwin Dayyanish. – MYNEWSHUB.CC

Kategori