Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Pasport Malaysia Ranking Ke-5,...

KUALA LUMPUR - Pasport Malaysia Antarabangsa (PMA) yang mempunyai ciri keselamatan yang tinggi...

Guna Dadah THC, Farid...

PETALING JAYA - Pelakon dan pengarah, Datuk Farid Kamil Zahari dihukum penjara sembilan...

Segerakan Umum Perkembangan Kes...

SHAH ALAM - Pemuda UMNO mendesak kerajaan segera mengumumkan perkembangan siasatan dan tindakan...

Tayangan Lelaki Harapan Dunia...

Setelah banyak pihak menyuarakan ketidakpuasan hati dengan lenggok jalan cerita Lelaki Harapan Dunia...

Video: Laju Semacam… Nasib Baik Tak Dirempuhnya

KUALA LUMPUR – Nyaris maut dirempuh pemandu ‘pelesit’.

Itu detik cemas dilalui empat anggota Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) Kuala Selangor ketika sedang membantu mangsa kemalangan di Kilometer 448, Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS), kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam Isnin itu, kereta yang dipandu laju itu gagal mengelak kenderaan yang sebelum itu terlibat dalam kemalangan berdekatan susur keluar Plaza Tol Rawang.

Menurut sumber, keempat-empat anggota itu sedang dalam tugasan Op Selamat 13 di sekitar Rawang sebelum terserempak dengan kemalangan membabitkan dua kereta di lokasi terbabit.

Sementara menunggu bantuan lain tiba, mereka cuba memberikan bantuan kepada pemandu yang cedera dan cuba membawa mangsa ke hospital bagi mendapatkan rawatan.

Namun tidak sampai limat minit kemudian, sebuah kereta yang dipandu laju dilihat menekan brek secara mengejut sebelum merempuh salah sebuah kereta yang terlibat dalam kemalangan.


Akibatnya, kereta itu berpusing ke tengah jalan namun pemandu itu dilaporkan hanya mengalami kecederaan ringan di bahagian dahi dan tangan.

Difahamkan, pemandu cuai itu cuba memberi alasan tidak nampak ada kemalangan berlaku berikutann keadaan jalan yang gelap.

Sedangkan lokasi kejadian biarpun berhampiran bawah jambatan, keadaan sebenarnya agak terang disebabkan beberapa buah kenderaan memasang lampu ‘hazard’.

Malah dalam rakaman video juga turut kelihatan sebuah ambulans yang sedia menyalakan lampu kecemasan. – MYNEWSHUB.CC

Kategori