Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Malaysia Sudah Ada Bombardier,...

KUALA LUMPUR - Malaysia melalui Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) sudah memiliki pesawat...

Siapa Kuasa Eksekutif Dalam...

KUALA LUMPUR – Siapa yang mempunyai kuasa eksekutif dalam pakatan pembangkang? Menteri Komunikasi dan...

Malaysia Dijangka Capai Sasaran...

PUTRAJAYA - Malaysia dijangka mencapai unjuran defisit fiskalnya sebanyak 3.0 peratus pada tahun ini, kata Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Tan...

Tangan Remaja 14 Tahun...

KEMAMAN - Luluh hati seorang ibu apabila mengetahui anak yang dilahirkan dengan sempurna...

Video: Kerumun Ramai-Ramai Sebelum Curi iPhone

TIDAK mustahil pengalaman pahit wanita ini boleh terjadi kepada sesiapa sahaja jika tidak berwaspada dengan orang di sekeliling.

Baru-baru ini, wanita yang dikenali sebagai Cher Hello di laman Facebook mendakwa kehilangan telefon bimbit ketika berkunjung di sebuah pusat membeli belah di Johor Bahru.

Menerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dikongsi, tiga suspek lelaki dilihat mendekati wanita itu yang sedang leka memilih pakaian tanpa menyedari segala gerak-geri mangsa telah diperhatikan.

“Kejadian baru sahaja berlaku pada jam 5.45 petang tadi di pusat beli belah City Square. Mereka curi iPhone 8Plus 256GB milik saya,” tulis mangsa di kapysen video.

Salah seorang daripada kumpulan lelaki itu kemudiannya pergi ke depan mangsa sambil menunjukkan sehelai baju yang dipegang, kononnya ingin membeli pakaian terababit.


Mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa hanya membiarkan individu itu tanpa menyedari, beg tanganya telah diseluk pada masa yang sama oleh rakan suspek yang berada di belakang.

Modus operandi ketiga-tiga lelaki ini adalah dengan turut sama ‘sibuk’ memilih pakaian berhampiran mangsa yang berseorangan.

Mangsa turut meminta orang ramai khususnya golongan wanita agar berhati-hati ketika berada di pusat beli belah dan mengharapkan agar rakaman CCTV itu menjadi tular di media sosial. – MYNEWSHUB.CC

Kategori