Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Tengku Adnan Bidas Pihak...

KUALA LUMPUR - Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, mempersoal...

Zelensky Mahu Jumpa Putin...

KYIV : Presiden Ukraine, Volodymyr Zelensky semalam sekali lagi menggesa untuk bertemu dengan...

Kemuncak Pemberian Vaksin Pada...

PUTRAJAYA - Kerajaan yakin Jun, Julai dan Ogos menjadi kemuncak kepada pemberian vaksin...

2 Daripada 3 Anggota...

SEREMBAN - Dua daripada tiga anggota polis cawangan Risikan Jenayah (D4) yang ditahan...

Video Dua Tahun Lalu, Ibu Syafiq Orang Paling Sedih

BULAN Ramadan tahun ini benar-benar menguji diri pelakon yang kini sedang hangat diperkatakan iaitu Syafiq Kyle akibat penyebaran video lucah baru-baru ini.

Baca: ‘Syafiq Kyle’ Mohon Maaf, Rayu Padam Video?

Juga: Syafiq Kyle Mohon Isu Tidak Dipanjangkan Lagi

Dalam masa yang sama, pelakon berusia 26 tahun itu tetap akan terus berhadapan dengan pandangan berbeza-beza dan membiarkan masyarakat memberikan pandangan mereka tentang sama ada dia mengaku atau tidak bahawa jejaka di dalam video itu ialah dirinya.

“Sama ada saya atau tidak tetap akan ada pandangan yang berlainan dan saya adalah insan yang bertanggungjawab untuk memanjangkan atau pendekkan isu ini. Saya pilih menghentikannya di sini dan meneruskan kehidupan.

“Bagi saya, biarlah orang nak cakap itu saya atau bukan. Saya juga menghargai dugaan ini sebagai perkara yang mematangkan saya,” katanya kepada pihak mStar Online.

Semalam, Syafiq dan pihak pengurusannya telah mengadakan satu sesi sidang media khas bersama beberapa wartawan lain berkenaan isu tersebut bagi menjalaskan keadaan perkara yang sedang terjadi.

Namun pelakon drama Nur itu akui bahawa sejak dua tahun lalu, dia sudah pernah mengetahui tentang kewujudan video berkenaan tetapi tidak diketahui tentang kesahihannya.

Malah, ketika itu ada beberapa individu turut mengakui bahawa mereka sudah mempunyai video tersebut pada sekitar dua tahun lalu.

“Dua tahun lalu saya sudah menghidu tentang video tersebut ada yang jumpa saya beritahu mereka sudah melihatnya. Saya tertanya-tanya video apa yang dimaksudkan sehinggalah ia tersebar dua hari lalu.

“Sejujurnya saya tidak mahu tengok video-video itu sejak ia tular dan dikongsikan di media sosial.

“Saya tidak sangka ia jadi sebesar ini dan terjadi pada bulan Ramadan, di mana sepatutnya menjadi bulan saya membersihkan dosa-dosa lampau saya,” ujarnya lagi.


Syafiq dikenali sebagai seorang aktor yang sangat rapat dengan keluarganya. Disebabkan kontroversi itu, ibunya merupakan individu yang paling kecewa dan terkesan.

Tetapi mujur keluarganya masih memberi sokongan padu kepadanya serta menjadi tulang belakang kepadanya untuk berhadapan dengan pengalaman paling buruk ini.

“Ibu saya menangis sebelum dia jumpa saya berbincang tentang perkara ini. Sudah tentu dia sedih kerana laman berita yang melaporkan berita-berita kerjaya dan kejayaan saya bertukar melaporkan berita paling buruk anak dia.

“Saya tahu apa yang terjadi ini memberi kesan juga pada kehidupan mereka, saya sendiri kena bangun tunjukkan sesuatu yang positif agar mereka tidak bimbang dengan keadaan saya,” tambahnya lagi.

Ketika ditanya tentang wanita di dalam video berkenaan yang dikenali sebagai ‘Mira’ itu, Syafiq mengakui kemungkinan dia mengenali individu berkenaan.

Bagaimanapun, dia memilih untuk tidak memanjangkan hal itu serta mendiamkan diri sahaja tentang wanita dikenali sebagai ‘Mira’ itu. – MYNEWSHUB.CC/AH

Kategori