Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

MoF Tubuh Jawatankuasa Kaji...

KUALA LUMPUR - Kementerian Kewangan (MoF) telah menubuhkan sebuah jawatankuasa untuk mengkaji pelbagai...

Dijel 27 Tahun Biayai...

WASHINGTON - Seorang warga India dijatuhi hukuman penjara lebih 27 tahun oleh mahkamah...

Indeks Inovasi & Kreativiti...

PUTRAJAYA - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan akan mewujudkan...

An Evaluation Of John...

Composing good compositions is essential within the Englishlanguage within the feeling that it...

Video: Bayar Tempat Murah, Tapi Nak ‘Seat’ Mahal

SLOGAN ‘Now everyone can fly‘ atau ‘Kini semua orang boleh terbang’ yang dicanangkan syarikat penerbangan AirAsia nampaknya telah disalahgunakan oleh seorang penumpang wanita.

Mana tidaknya, baru-baru ini seorang penumpang wanita menaiki pesawat operator tambang murah itu dirakam dengan selamba ‘menaik taraf’ tempat duduk biasa yang ditempahnya kepada tempat duduk jenis Premium.

Daily Mail melaporkan, situasi jengkel itu berlaku pada 2 Mac lalu apabila dia yang menempah tempat standard bagi penerbangan Kuala Lumpur ke Hong Kong bertindak menukar pada saat-saat akhir sebelum pesawat berlepas.

Wanita pertengahan usia itu pindah ke barisan tempat keutamaan yang memperuntukan caj tambahan sebanyak £27 (RM147.34) untuk menikmati lebih ruang kaki dan kebiasaannya kawasan tersebut kurang penumpang.

Tindakan sesuka hati wanita itu lantas disedari seorang penumpang di tempat Premium, Bruce Lam yang kemudian mengarahkan wanita itu untuk kembali ke tempat duduknya, namun berlaku pertengkaran kecil antara mereka.

Selepas bertengkar, wanita berkenaan kembali ke tempat duduknya asalnya namun tidak beberapa lama kemudian, dia kembali semula ke tempat Premium tersebut yang menyebabkan kekecohan dengan beberapa kru penerbangan.

“Kami bayar tambahan untuk tiket kami. Apabila pesawat berlepas, seorang wanita pertengahan umur berjalan dari tempat duduk standard ke tempat duduk Premium di belakang saya.

“Kru dengan cepat meminta wanita itu kembali ke tempat duduknya dan menjelaskan dia tidak boleh sewenang-wenang berbuat demikian. (Namun), wanita itu marah berkata ‘mengapa’,” kata Bruce.


Wanita itu hanya kembali ke tempat duduknya apabila penumpang lain mula berteriak kepadanya, memberitahu bahawa dia bersikap ‘jelek’.

Bruce menambah wanita itu terus bersikap degil apabila sekali lagi kembali ke kerusi tersebut dan enggan bangun walaupun diarahkan berbuat demikian.

Lebih teruk lagi, wanita berkenaan dilihat terus berbaring di kerusi tersebut sambil bermain telefon bimbitnya.

“Selepas lima minit dia kembali untuk kali keduanya. Beberapa minit kemudian, wanita itu berjalan ke belakang saya untuk kali ketiga. Seorang kru penerbangan meminta dia kembali ke kerusinya dan berkata ia tidak adil untuk orang lain.

“Saya tidak tahu sama ada kakitangan itu terlalu lembut atau sopan, tetapi wanita itu bersikap lebih buruk daripada sebelumnya. Dia sangat kasar dan marah.

“Kira-kira sepuluh minit kemudian, kru penerbangan itu berjalan ke sisi saya dan berkata dalam bahasa Cina: ‘Terima kasih, kami sering berdepan dengan tetamu yang kurang ajar’,” katanya. – MYNEWSHUB.CC

Kategori