Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Sam Bunkface Pilih Thailand...

VOKALIS kumpulan Bunkface, Shamsul Anuar Mohd Baharom atau lebih dikenali sebagai Sam dan...

Rumah Nyaris Terbakar Lupa...

KUCHING - Tindakan pantas sepasukan anggota bomba berjaya menyelamatkan sebuah rumah daripada terbakar...

Jawatankuasa Pengurusan Bencana Banjir...

BERA – Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, Jawatankuasa Pengurusan Bencana...

Orang Sabah Bengang Dengan...

SEBELUM ini tersebar kisah pelakon Liyana Jasmay yang menceritakan mengenai suaminya, Fathuddin Mazlan yang...

UMNO Jadi Pembangkang Mesra Kerajaan Di Kelantan

KOTA BHARU – Naib Presiden PAS, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah membayangkan UMNO mungkin menjadi pembangkang yang mesra kerajaan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan selepas parti itu mengesahkan kerjasama dengan PAS baru-baru ini.

Mohd. Amar yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Panchor berkata, ini berikutan tiada sebarang perjanjian untuk mengadakan kerajaan campuran dengan UMNO walaupun kedua-dua pihak dilihat berbaik-baik.

“UMNO masih pembangkang dan kita (PAS) masih kerajaan. Bersatu (Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang diwakili ADUN Ayer Lanas, Datuk Seri Mustapa Mohamed) juga pembangkang. Kita tiada kerajaan campuran,” katanya kepada pemberita selepas Isitiadat Pembukaan Penggal Kedua DUN Kelantan ke-14 yang dirasmikan Sultan Muhammad V di Kompleks Kota Darul Naim di sini hari ini.

Mohd. Amar yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan turut mengulangi setakat ini kerjasama kedua-dua parti hanya merangkumi Pilihan Raya Kecil (PRK) selain mengukuhkan blok pembangkang di Parlimen dan negara amnya.

“(Perbincangan) sampai ke peringkat nak bergabung, tiada (setakat ini). Yang akan datang kita tak tahu lagi sebab Pilihan Raya Umum pun tak tahu bila, masa masih panjang lagi,” katanya.


Ditanya mengenai bayaran royalti oleh kerajaan persekutuan, Mohd. Amar berkata, kes berkaitan penarikan balik saman yang dikemukakan kerajaan negeri beberapa tahun lepas dijangka selesai pada 17 April depan.

“Jadi kita harap, insya-Allah April ini kita dapat bayaran royalti. Jumlah bayaran kita tak bincang lagi cuma kita minta royalti lima peratus (sebagaimana perjanjian asal),” katanya.

Kategori