Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Menerima Ajal Di Usia...

Malang sememangnya tidak berbau. Tidak siapa mampu menolak ajal dan ketentuan Ilahi.Seorang remaja...

Polis Selangor Tahan 12...

SHAH ALAM - Polis menahan 12 lagi pelajar, yang dipercayai terbabit dalam kegiatan...

CAPAM Mengorak Langkah Bagi...

PUTRAJAYA - Unit Kerjasama Awam Swasta (UKAS) Jabatan Perdana Menteri dan Pertubuhan Komanwel...

Pelawak Hazmeer Perlu RM18,000...

PELAWAK Hazmeer Hassan berhadapan ujian besar apabila cahaya mata pertamanya berdepan masalah jantung...

Ucapan Istimewa Tengku Permaisuri Selangor Buat Sultan Sharafuddin

SHAH ALAM – Tengku Permaisuri Selangor, Tengku Permaisuri Norashikin menitipkan titah ucapan istimewa sempena sambutan ulang tahun Hari Keputeraan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang ke-75, hari ini.

Ucapan yang dimuat naik di laman sosial peribadi Tengku Permaisuri Norashikin diperkenan baginda untuk dikongsi di Facebook Selangor Royal Office.

Baginda juga berkenan untuk dikongsi bersama rakyat khas sempena hari istimewa tersebut.

“Ampun Tuanku, patik merafak sembah merakamkan ucapan setinggi-tinggi tahniah sempena Hari Ulang Tahun Keputeraan Tuanku yang ke-75.

“Tahun ini berbeza dengan tahun sebelumnya kerana tiada sambutan diadakan pada hari istimewa Tuanku,” titah baginda.

Titahnya, Sultan Sharafuddin sentiasa memberi keutamaan kepada risiko yang dihadapi rakyat sejak bermulanya wabak Covid-19.

Tengku Permaisuri Norashikin bertitah, keprihatinan Sultan Sharafuddin terhadap rakyat telah menyentuh banyak hati.

“Ingatan dan sokongan berterusan Tuanku kepada barisan hadapan dan pihak berkuasa menunjukkan bahawa Tuanku benar-benar peduli dan menghargai setiap jiwa.


“Tuanku sering mengatakan itu merupakan ‘wake-up call’ supaya kita sentiasa bersyukur, hidup sederhana, saling mendoakan dan yang paling penting tetap bersatu,” titahnya.

Tengku Permaisuri Norashikin bertitah, jika ramai dapat menyaksikan bagaimana Sultan Sharafudin akan panik ketika melihat statistik harian terutama jika kes (Covid-19) meningkat di Selangor.

“Soalan biasa Tuanku kepada saya setiap hari pada jam 6.30 petang adalah ‘hari ni Selangor berapa ramai’.

“Jadi kepada rakyat Selangor dan semua penduduk negara ini, ketahuilah bahawa anda semua dalam doa Tuanku selalu,” titahnya.

Sebagai penghormatan kepada hari istimewa hari ini, Tengku Permaisuri Norashikin bertitah akan terus mendoakan semoga ALLAH SWT melanjutkan usia Sultan Sharafuddin dalam keafiatan dan sentiasa berada dalam lindunganNya.

“Semoga Tuanku hidup dengan penuh kebahagiaan, dikurniakan segala taufik dan hidayah, semoga dapat memerintah Negeri Selangor dengan adil dan saksama. Amin ya rabbal alamin,” titahnya lagi. – Sinar Harian

Kategori