Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Hasan Malek Yakin Mampu...

KUALA PILAH – Datuk Seri Hasan Malek yakin kerusi Parlimen Kuala Pilah mampu...

Hujan Lebat Sukarkan Operasi...

WUZHOU: Hujan lebat yang turun di lokasi nahas menyukarkan usaha pasukan keselamatan melakukan...

Amaran Angin Kencang, Laut...

KUALA LUMPUR - Angin kencang barat daya berkelajuan 40 hingga 50 kilometer sejam...

Rokok Seludup: Dua Beranak...

KUANTAN - Seorang peniaga kedai runcit dipenjara sehari dan didenda RM5,800 manakala anak...

Tweet Kongsi Lubang Isteri Viral Di Internet

STATUS laman mikro Twitter seorang wanita yang berbunyi, “Kalau wanita sanggup berkongsi batang suami (bermadu). Suami sanggup tak kalau kongsi lubang isteri?” menjadi viral beberapa hari lalu.

Menerusi status yang dimuat naik itu, wanita yang tidak didedahkan identitinya itu seolah-olah cuba meluahkan rasa marah dan tidak puas hati apabila terpaksa berkongsi kasih dengan wanita lain.

Atau dalam erti kata lain wanita tersebut berang ‘dimadukan’ sehinggakan dia tergamak pula mempersoalkan hak seorang lelaki untuk berpoligami jika berkemampuan.

Malah pertanyaan “Suami sanggup tak kalau kongsi lubang isteri?” menunjukkan bahawa mentaliti individu itu sangat cetek sehingga cuba menghalalkan yang haram kerana hukumnya sudah jelas termaktub dalam ajaran Islam.

Pengharaman terhadap wanita untuk turut berpoligami (dibaca: berkahwin ramai suami) adalah demi menjaga keturunan dan keharmonian rumah tangga yang dibina.

Selain itu juga, ia demi menjaga taraf anak yang bakal dilahirkan dan sekiranya wanita dibenarkan bersuami lebih daripada seorang, maka akan timbul pertelingkahan dalam kalangan suami berkaitan status anak itu.


Tindakan wanita berkenaan membuat naik status berbaur lucah sedemikian ibarat menconteng arang ke muka sendiri dan seluruh kaum Hawa yang lain.

Status yang dimuat naik itu telah menerima respond yang memberangsangkan daripada pengguna laman mikro itu apabila ia diretweet lebih 400 kali dan lebih 1,000 favourites. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori