“Tolong Sedekahkan Ayat Kursi Untuk Acap Malam Ini”

GOPENG – “Saya minta sangat rakyat Malaysia tolong sedekahkan ayat Kursi untuk Mohammad Ashraf malam ini, sekali pun cukuplah,” demikian permintaan ibu mangsa, Siti Maznah Khamis, 58.

Katanya, dia reda dengan dugaan yang diterima dengan kehilangan anak kelima daripada tujuh adik beradik itu sejak 25 hari lalu.

“Apa-apapun terserah kepada ALLAH SWT selepas kita berusaha berhempas pulas, meredah hutan belukar, menuruni sungai, melalui bukit, gua semua sekali.

“Cukup dah, kami rasa usaha itu sangat-sangat besar untuk mencari anak saya. Di mana noktahnya itu hanya ALLAH yang tahu, kita memang tiada daya dan tidak tahu noktahnya di mana dan kita akan terus berdoa,” katanya ketika ditemui pada lawatan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin ke Pos Kawalan Bomba di Kampung Pintu Padang di sini, hari ini.

Siti Maznah berkata, keluarganya tidak melupakan usaha sukarelawan di setiap pelosok negara yang turut serta dalam pencarian itu.

“Untuk pejuang dan sukarelawan yang mencari yang kata tidak didendang, saya doakan untuk terus tabah dan bertahan dalam usaha mencari Acap.

“Saya juga mengucapkan terima kasih, tidak terbalas saya dan keluarga atas jasa kepada semua yang susah payah turun melihat dan menyelesaikan keadaan dan meneruskan usaha ini,” katanya.

Katanya, dia turut menafikan dakwaan kononnya anaknya itu pernah hilang semasa menyertai aktiviti lasak sebelum ini.

“Acap tidak pernah hilang, dia sentiasa ada cerita-cerita yang menarik dan cerita yang baik-baik selama dia mengikuti semua sekali aktiviti.

“Baik di Lombok, Indonesia atau Sabah dan dekat mana-mana pun, dia memang baik dan memang suka cerita dan gembira. Bila balik (mendaki) tiada yang cerita sedih,” katanya. – Sinar Harian

Loading...