Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Buat Ujian Kendiri COVID-19...

PUTRAJAYA - Orang ramai yang ingin pulang ke kampung atau melakukan ziarah bertemu...

Hukuman ‘Avatar’ Jika Tak...

Moscow - Seorang remaja lelaki diwarnakan biru oleh pemandu teksi di Novokuznetsk, Russia...

Hadi Awang Anggap PKR,...

KUALA LUMPUR - Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap umat Islam...

Pekerja Kilang Mempunyai 3...

BUTTERWORTH - Seorang pekerja kilang yang mempunyai rekod jenayah cedera ditembak seorang lelaki...

‘Tidak Wajar Penaja Tarik Diri Kerana Saya’ – TMJ

KUALA LUMPUR – Presiden Persatuan Bola sepak Malaysia (FAM), Tunku Ismail Sultan Ibrahim menegaskan setiap usaha dan sumbangan ke arah pembangunan bola sepak negara perlu diteruskan meskipun beliau tidak lagi menyandang jawatan itu pada masa depan.

Tunku Mahkota Johor (TMJ) itu menyifatkan tindakan penaja yang mahu menarik diri sekiranya beliau tidak lagi menduduki kerusi nombor satu badan induk itu adalah tidak wajar.

Beliau berkata demikian sebagai merujuk kepada hasrat Pengerusi Ampersand Sports Sdn Bhd., Tan Sri Vincent Lee untuk menarik diri sebagai agensi yang memegang hak eksklusif mencari penajaan bagi saingan Liga Malaysia seandainya TMJ melepaskan jawatannya.

“Saya tidak bersetuju jika saya tiada maka penaja mahu menarik diri.Tetapi semua penaja perlu faham iaitu penajaan kepada bola sepak negara adalah demi kepentingan nasional,”katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh FAM di sini hari ini.

Dalam sidang media di Johor Bahru semalam, Vincent berkata pembabitan syarikat berkenaan untuk membantu Football Malaysia Limited Liability Partnership (FMLLP) adalah kerana yakin dengan kredibiliti dan visi TMJ yang bersungguh-sungguh mahu memajukan bola sepak tempatan.

Sementara itu, Tunku Ismail berpendapat kejayaan untuk mengangkat semula martabat bola sepak negara hanya akan dikecapi sekiranya semua pihak bersedia untuk bersatu menggembleng tenaga dan usaha.


“Jika kita bersatu dan ada perpaduan, Insya-Allah kita dapat mencapai sasaran kita. Tetapi jika kita berpecah dan suka bergaduh antara satu sama lain, bola sepak negara tidak akan ke mana. Percayalah jika kita ada perpaduan dan bersatu, banyak perkara yang akan kita capai,” katanya.

Pada masa sama, Tunku Ismail memberi jaminan FAM di bawah kepimpinannya bersedia memberikan yang terbaik dalam mengangkat semula maruah bola sepak negara.

“Apa yang kita cuba lakukan sekarang adalah memberikan semula sukan bola sepak kepada rakyat. Tiada sifat kroni dan tiada kepentingan diri sendiri. Saya tidak mahu FAM mengambil satu sen pun tetapi memberikan kesemua hak penyiaran kepada seluruh pasukan yang bertanding,” katanya. – BERNAMA

Kategori