Friday, April 26, 2024

Creating liberating content

Budak Lahir Tanpa Mata...

SEORANG budak perempuan yang dilahirkan tanpa mata terpaksa bergantung dengan muzik untuk mengatasi...

Johor Cadang Cuti Jika...

ISKANDAR PUTERI: Kerajaan Johor bercadang mengumumkan cuti khas peristiwa jika pasukan Johor Darul...

Penstrukturan Semula Bajet 2015...

Menurut Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, sebagai langkah menangani kemerosotan...

VIDEO: Bukti Sajat Terima...

SUSULAN kenyataan pihak penganjur acara yang menafikan berlaku kejadian tarik diri daripada pertunjukan...

Terlalu Murung, Pelajar 10A SPM Terjun Bangunan

SEREMBAN – Ia sesuatu yang amat menyedihkan apabila seseorang itu memilih untuk membunuh diri sedangkan mempunyai masa depan yang amat cerah menanti di hadapan mereka.

Baru-baru ini, seorang pelajar wanita maut selepas terjun dari tingkat 14, pangsapuri Templer, Jalan Tun Dr. Ismail, di sini, dipercayai kerana mengalami kemurungan yang melampau.

Lapor portal NST, mayat wanita berkenaan yang dikenali sebagai Lin Jianying, 21 ditemui oleh penduduk  pangsapuri itu selepas terdengar bunyi dentuman dari tingkat bawah kira-kira jam 8.50 malam semalam.

Difahamkan, Lin merupakan seorang pelajar cemerlang dan mendapat keputusan 10A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), sebelum ini dia pernah bercita-cita ingin menjadi seorang guru.

Mangsa sebelum itu diterima untuk menyambung pelajaran di sebuah institusi pengajian tinggi di Kedah namun dikatakan mengalami kemurungan, membuatkan dia dipindahkan di institusi yang lain di Seremban.

Bimbang dengan keadaan Lin, ibu bapanya telah memasang aplikasi GPS pada telefon bimbit anak perempuan mereka itu agar kedudukannya dapat dikesan sepanjang masa.

Namun pada Isnin bersamaan 2 April, ibu bapanya mendapati Lin berada di pangsapuri berkenaan, lalu menghubungi Lin untuk memeriksa keadaannya.

Lin menjawab panggilan itu dan berbohong bahawa dia ada bersama dengan beberapa orang rakannya.

Selepas beberapa ketika, mereka cuba menghubungi Lin, namun gagal dan mereka mula bimbang dengan keadaan dan keselamatan anak perempuan mereka itu.

Mayat Lin kemudian ditemui berada di tingkat bawah dan dipercayai terjun dari tingkat 14 selepas dihubungi oleh ibu bapanya.


Lin juga meninggalkan nota terakhir yang mengatakan dia teringin menamatkan kehidupannya, malah juga berkata:

“Jika anda menemui saya dalam keadaan masih hidup, tolong suruh doktor jangan selamatkan saya.”

Turut ditulis dalam nota itu Lin takut dia mengecewakan ibu bapanya dan dirinya berada dalam keadaan tertekan kerana tidak dapat fokus pada pelajarannya dengan baik.

Lin juga mendoakan ibu bapanya mempunyai kehidupan yang baik selepas pemergiannya dan berterima kasih kerana membesarkannya serta meminta abangnya menjaga ibu bapa mereka.

Lin juga mahu organnya didermakan kepada mereka yang memerlukannya. – MYNEWSHUB.CC

*Video sekadar hiasan…

Kategori