Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Wanita Ditikam, Bayi Dalam...

KEJAM. Seorang wanita yang sedang mengandung ditikam hingga mati manakala bayi dalam kandungannya dikeluarkan...

Pendidkan Elemen Penting Dalam...

KANGAR - Raja Muda Perlis Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail bertitah pendidikan adalah...

Nirmala Bonat Menang Saman...

Masih ingatkah lagi dengan kes penderaan terhadap pembantu rumah warga Indonesia, Nirmala Bonat?Pada...

PKR Tak Putus Hubungan...

SHAH ALAM - Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetap berpendirian untuk tidak memutuskan hubungan...

Tebing Sungai Runtuh Akibat Hujan Lebat Di Hulu Langat

KUALA LUMPUR – Hujan lebat yang berpanjangan sejak semalam menyebabkan tebing di sebuah sungai di Batu 13, Kampung sungai Michu Hulu Langat dekat sini runtuh, awal pagi tadi.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur Khiruddin Drahman berkata mereka menerima panggilan kecemasan pada 8.46 pagi tadi dan mengarahkan empat anggota dan pegawai bersama sebuah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Ampang ke kawasan kejadian.

“Hasil pemantauan mendapati berlaku kejadian tanah runtuh di tebing sungai dan terdapat sebuah rumah yang terlibat dalam kejadian tersebut kerana jarak rumah mangsa adalah lebih kurang satu meter dari runtuhan tersebut,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurut Khiruddin, pihaknya telah menghubungi pihak Majlis Perbandaran Kajang (MPKJ) dan memaklumkan mengenai kejadian tersebut bagi tindakan lanjut.

Sementara itu, pemilik rumah tersebut, Abdul Rahman Abdul Hakim, 32, ketika dihubungi Bernama berkata ketika kejadian, dia sedang bertugas di Kuala Lumpur sebelum menerima panggilan daripada adik perempuannya pada 4.30 pagi memaklumkan tentang kejadian tanah runtuh berkenaan.


“Saya terus bergegas pulang dan mendapati pagar di belakang rumah yang berhampiran tebing sungai itu telah runtuh,” katanya yang bersyukur semua anggota keluarga selamat. – BERNAMA

Kategori