Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Pandelela-Nur Dhabitah Terlepas Pingat...

KUALA LUMPUR - Gandingan penerjun negara, Pandelela Rinong dan Nur Dhabitah Sabri, terlepas...

Kelantan Perlu Bantuan Pasca...

KUALA LUMPUR - Dianggarkan lebih RM900 juta diperlukan untuk bantuan banjir di Kelantan...

Dera Anak Kandung Kerana...

KOTA BHARU - Dicucuh dengan api rokok dan kulitnya ditoreh guna pisau. Itu penderitaan...

DCA Tak Benarkan Samsung...

KUALA LUMPUR - Jabatan Penerbangan Awam (DCA) tidak membenarkan telefon bimbit, jenama Samsung...

“Tak Suka Tengok Hijjaz, Tukar Channel Lain” – Munif

KUMPULAN nasyid otai Hijjaz nampaknya masih belum hilang taring apabila saban minggu mempamerkan persembahan yang cukup memberi makna dalam pertandingan Gema Gegar Vaganza (GGV).

Namun begitu, ramai juga nampaknya yang tidak berapa suka dengan tema persembahan Hijjaz Sabtu lepas yang didakwa mempergunakan orang kurang upaya (OKU) dalam menarik perhatian penonton terhadap persembahan mereka.

Tak Suka Tengok Hijjaz, Tukar Je Channel Lain - Munif

Dalam persembahan itu, Hijjaz yang berduet bersama Lan Kristal menyampaikan lagu popular Datuk Hattan, Rendang Tak Berbuah bersama penampilan seorang lelaki OKU.

Susulan kritikan yang diterima Hijjaz, jurucakap kumpulan itu, Munif menerusi laman Facebooknya telah tampil memberikan penjelasan berhubung perkara tersebut.

Menurut Munif, tiada isu mempergunakan OKU sebaliknya lelaki OKU tersebut, Salman yang juga merupakan rakan baik Hijjaz berbesar hati untuk muncul dalam persembahan mereka minggu lepas.

“Kami pergunakan OKU? Kalau macam tu Astro pun guna OKU, bukan ke sahabat kita Azmi pun OKU? Ni tak ada kena mengena dengan OKU, Salman tu sahabat kami dari zaman nada murni, dia pun bangga memberi sumbangan di GGV.

“Adakah OKU tak layak membuat persembahan? Nak suruh dia orang mengemis je ke? Mereka pun manusia macam kita yang ada hati nurani, teringin nak buat macam orang lain buat..

“Kalau tak suka tengok persembahan Hijjaz, tukar je channel lain, Hijjaz masuk ni diundang dik oiii,” tulis penyanyi itu.


Tak Suka Tengok Hijjaz, Tukar Je Channel Lain - Munif

Tak Suka Tengok Hijjaz, Tukar Je Channel Lain - Munif

GGV merupakan pertandingan lagu kerohanian dan dakwah yang disiarkan oleh Astro Ria dan bakal memasuki minggu separuh akhir pada Sabtu ini.

Setakat ini, Hijjaz, Mirwana, Saujana, UNIC, Hafiz Hamidun dan Azmi Caliph Buskers berjaya melayakkan diri ke peringkat separuh akhir selepas penyingkiran Wani, Ana Raffali, Ijam EYE dan Bienda pada minggu-minggu sebelum ini.

Program yang dihoskan oleh Siti Nordiana, Achey dan Fikri ini diadili oleh Farihin Abdul Fattah dan Oki Setiana Dewi. – MYNEWSHUB.CC 

Kredit Foto: Oh Selebriti

Kategori