Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Umat Islam Diseru Tidak...

KUALA LUMPUR - Peranan PAS bukan semata-mata mahu merampas jawatan atau sekadar membalas...

Isu Air Kelantan Cabar...

KOTA BHARU - Masalah bekalan air bersih di Kelantan yang belum berkesudahan bukan...

Bekas Naib Presiden PAS,...

KUALA LUMPUR - Bekas Naib Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa dilantik sebagai Ketua...

MARA Terus Jadi Kebanggaan...

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata MARA akan terus wujud...

“Tak Salam Tak Semestinya Boikot” – Mahathir

PETALING JAYA – Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menegaskan perbuatan anaknya, Datuk Seri Mukhriz tidak bersalaman dengan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bukanlah tindakan memboikot Istana Johor.

Perdana Menteri sebaliknya berkata, tindakan Menteri Besar Kedah itu tidak disengajakan dan bukanlah isu besar yang harus dipertikaikan.

“Kadangkala apabila anda melepasi sesetengah orang, tidak bererti anda memboikot mereka.

“Kedua-dua Sultan Johor dan Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim bersalaman dengan saya dan saya pun bersalaman dengan mereka, kamera tak tayang, mengapa ia tidak diperbesarkan?

“Saya tiada masalah dengan Kerabat Johor, malah di Istana Abu Bakar, Pekan baru-baru ini, Sultan Johor kata saya kelihatan muda, saya membalasnya imej (muda) ini kerana saya tiada janggut seperti baginda,” katanya

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai permohonan maaf yang dibuat Mukhriz atas kekhilafan beliau tidak bersalaman dengan Sultan Johor di Istana Abu Bakar, Pekan pada 23 Mei lalu.

Dalam video berdurasi 14 saat yang tular di media sosial menunjukkan Mukhriz tidak menghulurkan tangan dan bersalaman dengan Sultan Johor sebaliknya terus bersalaman dengan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah yang berdiri di sebelah kiri Sultan Ibrahim.


Kelakuan tersebut mengundang rasa kurang senang pelbagai pihak termasuk Pemuda UMNO Johor yang menggesa anak Perdana Menteri itu memohon maaf kepada Sultan Johor.

Malah Tunku Ismail turut berkongsi rakaman video yang menunjukkan Mukhriz tidak bersalaman dengan Sultan Johor menerusi laman Facebook HRH Crown Prince of Johor.

Tunku Ismail bagaimanapun tidak memberikan sebarang kenyataan berkaitan perkara tersebut secara langsung. – Sinar Harian

Kategori