Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Calon Pembangkang Hanya Muncul...

LUNDU - Hari ke-12 kempen pilihan raya kecil Tanjong Datu hari ini menyaksikan...

Wanita Rendam Gajet Apple...

SEORANG wanita di Jepun ini tidak teragak-agak untuk memberi pengajaran kepada teman lelakinya...

Suami Isteri Dan Ibu...

IPOH - Tiga orang dilapor maut apabila kereta mereka dirempuh treler di Kilometer...

6,000 Polis Bantu Perjalanan...

KUANTAN - Sejumlah 6,000 anggota dan pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) Pahang berada...

“Senyap Lebih Baik, Tapi Bukan Makna Setuju” – Elfira

ISU putus tunang antara pelakon Elfira Loy dengan penyanyi Sufian Suhaimi kini semakin berpanjangan selepas campur tangan banyak pihak termasuk ibu bapa Elfira sendiri.

Bagaikan sudah penat dengan ‘drama swasta’, Elfira telah memuat naik beberapa Instastory seperti ingin membuka mulut berkenaan isunya tetapi masih berhati-hati dalam berkata-kata.

“Kalian tak faham sebab tidak berada dalam situasi ni. Kebenaran tu memang menyakitkan dan sebab tu saya tak mahu bercakap kerana ia sangat menyakitkan.

“Terima kasih berdiri di sebelah saya tapi Allah tahu apa yang terbaik. Alhamdulillah Allah masih berikan saya kebahagiaan dan ketenangan.

“Sekurang-kurangnya saya tak bercakap tentang kehidupan orang lain,” tulis pelakon kening tebal itu.

Semalam, pengurus Sufian iaitu Mahadhir Mohamad telah ‘buka mulut’ kerana banyak pihak bagaikan menyalahkan artis di bawah jagaannya, Sufian selepas ibu bapa Elfira mula mengeluarkan pelbagai kenyataan kepada media.

Baca: Dah Putus Tunang, Elfira Masih Tetap Hubungi Sufian

Juga: Ibu Elfira Terus Sindir Sufian Di Instagram, Eh Betul Ke?

Lagi: Selepas Ibu, Kini Bapa Elfira Pula Luah Isi Hati

Malah, Mahadhir turut mendedahkan beberapa perkara termasuklah mengenai status hubungan kedua-dua pasangan itu selepas secara rasminya putus tunang pada 18 Februari lalu.


Walaupun sudah putus tunang, Elfira masih tetap menghubungi Sufian tetapi tidak dimaklumkan apakah tujuan mereka saling berhubung itu.

Dalam masa sama, ibu Elfira, Filzah Yusoff turut mengeluarkan kenyataan yang anggap seolah-olah penyanyi lagu Di Matamu itu telah tipu mereka sekeluarga semenjak majlis pertunangan berlangsung pada 6 Oktober tahun lalu.

Selain itu, Elfira turut menulis menerusi Instastory miliknya bahawa tujuannya berdiam diri itu merupakan tindakan yang terbaik.

Namun itu tidak bermakna dia bersetuju atau tidak dengan apa sahaja kenyataan yang dikeluarkan daripada mana-mana pihak.

“Kadang-kadang, diam tu ialah jawapan yang lebih baik. Tapi tak bermaksud saya setuju atau tidak dengan sesuatu perkara,” tulisnya lagi.

Mungkin semua ini akan tamat jika Elfira atau Sufian duduk berbincang sesama sendiri supaya kontroversi tersebut tidak berpanjangan.

Buang yang keruh, ambil yang jernih. Kalau dulu waktu berkawan boleh duduk berbincang, kenapa sekarang bila dah bergaduh, habis kecoh satu Malaysia? – MYNEWSHUB.CC/AH

Kategori