Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Mahkamah Batal Saman Ahli...

KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi di sini hari ini membatalkan tuntutan saman difailkan...

Malaysia Terlalu Kecil Untuk...

KUALA LUMPUR - Malaysia tidak mahu mengambil pendirian berkonfrontasi terhadap China dalam pertikaian...

PBS Mungkin Rujuk Kembali...

KIMANIS - Parti Bersatu Sabah (PBS) yang keluar daripada Barisan Nasional (BN) selepas...

Mahathir Bakal Tubuh Gagasan...

Satu gagasan baru berteraskan agenda Melayu dan Islam yang dipimpin Dr Mahathir Mohamad...

Semua Pejabat LHDN Tutup Sempena Cuti Raya

KUALA LUMPUR – Pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) di seluruh negara tidak akan beroperasi selama beberapa hari sempena cuti Hari Raya Aidilfitri tahun ini.

Bahagian Komunikasi Pejabat Ketua Pegawai Eksekutif LHDN dalam satu kenyataan media berkata, ibu pejabat dan cawangan di semua negeri selain Johor, Kedah, Kelantan dan Terengganu akan ditutup dari 26 hingga 27 Jun ini.

“Cawangan LHDN di Johor, Kedah, Kelantan dan Terengganu akan ditutp dari 25 Jun hingga 26 Jun 2017,” kata kenyataan itu hari ini.

Menurut LHDN, kaunter setempat cawangan UTC LHDN di Melaka, Perak, Pahang, Johor, Sabah, Miri, Kedah dan Kelantan pula ditutup dari 24 Jun hingga 27 Jun 2017.

Manakala, kaunter pejabat UTC LHDN Kuala Lumpur akan cuma beroperasi sehingga pukul 1 tengahari pada 23 Jun 2017 sebelum ditutup dari 24 Jun hingga 27 Jun ini.


Jelas LHDN, penutupan operasi sempena aidilfitri meliputi Kaunter Perkhidmatan Nasihat Percukaian, Pusat Bayaran, Pejabat Setem Cawangan, Pusat Panggilan dan Pusat Khidmat Hasil.

Bagaimanapun, orang ramai masih melakuka urusan percukaian mereka melalui kemudahan ezHASiL iaitu rangkaian perkhidmatan elektronik yang disediakan melalui portal rasmi LHDN di www.hasil.gov.my. – MYNEWSHUB.CC

Kategori