Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Pelaksanaan Program Imunisasi Covid-19...

KUALA LUMPUR - Kerajaan akan memulakan roll-out pelaksanaan Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan mulai...

1MDB: Tiada Surat Jaminan...

KUALA LUMPUR - Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan menegaskan bahawa surat jaminan...

Muhyiddin Bijak Tidak Bertanding...

Pengumuman Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Muhyiddin Yasin tidak bertanding Pilihan Raya...

Lebih Ramai Anggota Polis...

KUALA LUMPUR - Langkah mentransformasi pasukan polis melalui inisiatif Kepolisan Moden menjurus kepada...

Selangor Peruntuk RM1.5 Juta Laksana Insentif Haji Muassasah

SHAH ALAM – Kerajaan Selangor bersetuju melaksanakan semula Insentif Haji Muassasah Selangor pada tahun ini selepas tertangguh sejak dua tahun lalu akibat Covid-19.

Ikuti Mynewshub: Facebook,TwitterTikTokTelegram, Instagram

Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari berkata, sebanyak RM1.5 juta diperuntukkan kerajaan negeri yang dapat memanfaatkan 3,000 bakal jemaah haji.

Menurutnya, insentif tahun kelima itu membolehkan bakal jemaah menerima wang tunai sumbangan kerajaan negeri sebanyak RM500 erta kit cenderamata mengandungi beg, penyahkuman tangan, losyen, pelembap bibir, tuala muka dan tisu basah.

“Urusan permohonan insentif ini akan dijalankan selama tiga bulan bermula Isnin ini hingga 31 Ogos depan melalui Pusat Khidmat Ahli Dewan Negeri dan Penyelaras Dewan Undangan Negeri (DUN) seluruh Selangor,” katanya dalam satu kenyataan pada Khamis.


Menurut beliau, bakal jemaah haji berminat hanya perlu membawa kad pengenalan serta salinan surat tawaran mengerjakan haji muassasah yang lengkap dengan maklumat penerbangan sewaktu membuat permohonan.

“Insentif Haji Muassasah Selangor ini adalah satu lagi usaha kerajaan negeri yang diurusetiakan oleh Menteri Besar Selangor (Pemerbadanan) (MBI) sebagai sebahagian tanggungjawab sosial korporat (CSR).

“Semoga inisiatif ini sedikit sebanyak meringankan beban serta mempermudah urusan bakal tetamu Allah yang terpilih,” ujarnya.

-Sinar Harian

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori