Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Peniaga Didakwa Tipu Pakej...

PEKAN - Seorang peniaga mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, hari...

Resolusi Perangi Islamofobia Di...

NEW DELHI - Resolusi yang dibawa Pakistan bagi memerangai Islamofobia diterima Perhimpunan Agung...

Penjawat Awam Ingkar PKP...

KUALA LUMPUR - Bersedialah untuk menerima tindakan dan dikenakan hukuman.Itulah peringatan Ketua Setiausaha Negara, Tan...

Penyampai Berita Nightline TV3,...

PETALING JAYA – Penyampai berita Nightline TV3, Raymond Goh atau nama Islamnya, Mohd....

“Saya Dan Randy Hanya Kawan Biasa” – Fazura

PELAKON Nur Fazura menyifatkan gelaran ‘girlfriend’ yang digunakan oleh DJ dari Amerika Syarikat(AS) iaitu Randy Seidman dalam sebuah video yang tersebar di laman sosial baru-baru ini, bukan suatu perkara pelik.

Fazura atau Nur Fazura Sharifuddin, 34, berkata, penggunaan kata itu bukanlah petanda mereka sedang bercinta sebaliknya ia adalah perkara biasa dalam merujuk kepada kenalan wanita di negara itu.

“Kalau saya di sana (Amerika Syarikat) gelaran girlfriend itu merujuk kepada kawan perempuan. Manakala rakan lelaki mereka merujuk kepada guy friend.

“Jadi bila Randy memanggil saya dengan gelaran girlfriend ia hanya perkara biasa,” katanya memetik blog Rotikaya.

Baca: Plakad Provokasi: Deejay AS Dedah Fazura Kekasihnya

Fazura berkata demikian sebagai mengulas video berdurasi 10 minit yang menyaksikan Randy mempertahankan Islam selepas, melihat dua lelaki memegang sepanduk provokasi bagi melarang kemasukan kemuniti Islam ke negara Uncel Sam itu.


Lelaki itu dilihat melahirkan rasa kesal kerana tindakan terbabit memberikan imej buruk kepada AS dan juga orang Islam, termasuk Fazura yang dirujuk sebagai ‘girlfriend’ dalam video terbabit.

Penyanyi lagu Sayangi Dirimu ini turut melahirkan rasa terharu di atas sifat kemanusiaan rakannya kerana biarpun berlainan agama, jejaka kulit putih berkenaan sanggup mempertahankan Islam dan penganutnya berhubung isu kontroversi itu. – MYNEWSHUB.CC

Kategori