Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Jenazah Napsiah Omar Disemadikan...

KUALA LUMPUR - Jenazah Veteran UMNO Tan Sri Napsiah Omar selamat dimandi, dikafankan...

Izreen Azminda Dedah Rahsia...

Kalau perasan, sejak kebelakangan ini aktres jelita Rita Rudaini  dilihat sering memuat naik...

23 Warga China Sindiket...

PETALING JAYA - Polis berjaya menumpaskan sindiket tipu dalam talian didalangi warga China...

Helikopter Tentera Indonesia Terhempas,...

JAKARTA - Sebuah helikopter milik Tentera Nasional Indonesia Angkatan Darat (TNI AD) yang...

Sapu 5 Filem, Amani Terus Berkarya Untuk Industri

KEMUNCULAN semula pelakon serba boleh Sharifah Amani membuatkan dia mendapat semangaat baharu apabila kini bakal muncul dengan lima karya berbeza sepanjang tahun 2018.

Sekian lama Amani tidak muncul di hadapan lensa kamera bersama drama baharu, ada yang beranggapan bahawa dia sudah menghilangkan diri dari dunia seni.

Namun, wanita berusia 31 tahun itu tetap berharap agar karyanya yang bakal ditayangkan itu bakal menaikkan semula namanya yang telah lama menyepi.

“Tidak tahu kenapa sebelum ini saya jarang diberikan publisiti. Saya tidak rasa diri digam daripada keluar di mana-mana. Tetapi, tahun ini saya akan muncul kembali dengan lima filem baharu daripada pengarah yang berbeza.

“Saya berada dalam industri bukan untuk mencari kekayaan, sebaliknya hanya mahu berkarya. Saya berharap dengan naskhah baharu ini, penggiat industri dan peminat akan kembali melihat bakat yang saya ada,” katanya ketika  ditemui oeleh pihak BH Online.

Antara lima filem yang dibintangi oleh Amani pada tahun ini ialah Motif, Zombitopia, Mencari Rahmat, Sekolahaha dan Gol & Gincu 2.

Tambah pemenang trofi Aktres Terbaik Festival Filem Malaysia Ke-19 (FFAM 19) itu lagi, dia sangat berharap agar kesemua karya itu akan membuka semula laluan untuknya kembali bersinar di dunia lakonan.

Dalam masa yang sana, Amani  turut berharap agar selepas ini akan ada ramai lagi pelapis baharu tampil untuk berkarya.


Malah, pelung yang ada sekarang seharusnya direbut oleh kebanyakan generasi muda bagi membangunkan industri hiburan seni tanah air.

“Saya nampak kebelakangan ini penggiat muda yang sebelum ini menyepi sudah mula ke depan dengan idea baharu dan segar. Saya berharap orang seni tidak dipinggirkan dan diberi lebih banyak peluang untuk berkarya secara terbuka,” ujarnya lagi.

Baru-baru ini ada desas desus mengatakan kononnya dirinya bakal mengisi kerusi hadapan bagi kepimpinan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS), Amani akui bahawa dia langsung tidak berhasrat untuk berada di kedudukan itu.

“Saya cuma berharap industri kita berada di tangan orang yang mengambil berat dan tahu perkembangan. Jika apa-apa yang boleh saya bantu untuk membangunkan industri, saya sedia menghulurkan tangan,” katanya lagi yang masih berbangga menjadi salah seorang pengundi sempena Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) baru- baru ini. – MYNEWSHUB.CC

Kategori