Tuesday, March 19, 2024

Creating liberating content

ESScom Siasat Kes Tembak...

KOTA KINABALU - Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (ESSCom) sedang menyiasat kes...

Air Minuman Starfresh, Waterfuns...

KUALA LUMPUR - Kilang yang mengeluarkan air minuman jenama berbungkus (AMB) Starfresh dan...

PAS Tidak Terlibat Dengan...

KUALA LUMPUR - PAS mengulangi peringatan kepada para pemimpin dan ahli parti itu...

Tindakan AS Tidak Bermoral...

PUTRAJAYA - Tun Dr. Mahathir Mohamad menyifatkan serangan udara Amerika Syarikat (AS) yang...

Samsung Malaysia Lancar Galaxy Note 9

KUALA LUMPUR – Samsung Malaysia Electronics (SME) Sdn Bhd hari ini melancarkan telefon pintar Galaxy Note 9 dan merancang memulakan penjualan untuk pasaran tempatan bermula 24 Ogos ini.

Galaxy Note 9 yang mempunyai kapasiti memori internal 128 gigabait (GB) disasarkan untuk dijual pada harga RM 3,699 manakala 512 GB pada harga RM4,599.

Presiden SME Yoonsoo Kim berkata stok Note 9 yang ditawarkan pada promosi pratempahan 10 Ogos lepas telah habis ditempah semalam.

“Galaxy Note 9 menggabungkan kuasa, produktiviti, daya ketahanan dan hiburan dalam satu peranti. Ditambah dengan ciri keselamatan gred pertahanan yang hebat, ia adalah peranti sesuai untuk setiap keperluan.

“Pengguna kini sentiasa mencari telefon pintar yang mampu melakukan semuanya perkara, dari mengambil gambar yang hebat, melancarkan aplikasi permainan, sehingga untuk membuat persembahan perniagaan. Saya gembira untuk mengumumkan bahawa sekarang anda mempunyai pilihan yang sempurna dalam Galaxy Note 9,” katanya pada pelancaran peranti tersebut di sini.

Samsung Galaxy Note 9 hadir dengan ciri S-Pen yang dinaik taraf. Berkembang dengan pelbagai fungsi dan kelebihan, S-Pen pada Note 9 kini menyokong ciri Bluetooth dan berkeupayaan menyampaikan cara baharu dalam mengendalikan peranti.


Ia boleh mengendalikan pelbagai fungsi dengan hanya satu klik seperti swafoto, membuat persembahan slaid dan memainkan video.

Model baharu itu mempunyai kelebihannya tersendiri apabila ia mampu bertahan sepanjang hari dengan kapasiti bateri 4,000mAh, keupayaan audio yang dinaik taraf serta sensor pengimejan yang menggabungkan kecerdasan perisian untuk membolehkan pengesanan pemandangan.

Maklumat lanjut mengenai Galaxy Note 9 boleh didapati di laman web Samsung, https://www.samsung.com/my/smartphones/galaxy-note9/. – BERNAMA

Kategori