Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Insiden Baling Suar: Gantung...

PEKAN - "Jika mahu suspend (gantung) FAM, kena suspend polis dan stadium juga,"...

Syukur Adib Dapat Pembelaan...

JABATAN Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) berharap individu bertanggungjawab terhadap kematian anggota bomba...

Zakir Tak Dibenar Ceramah...

KUALA LUMPUR - Penceramah bebas, Dr. Zakir Naik tidak dibenarkan memberi ceramah di...

Dakwaan Susu Dutch Baby...

PUTRAJAYA - Kementerian Kesihatan sedang menjalankan siasatan menyeluruh mengenai dakwaan susu tepung Dutch...

Ronaldo Utamakan Kejayaan Berbanding Wang

TURIN – Cristiano Ronaldo yang secara rasminya diperkenalkan sebagai pemain baharu Juventus berkata bahawa dia amat ‘berbeza’ daripada pemain sebayanya yang berhijrah ke China ataupun ke Qatar yang hanya tergoda dengan tawaran gaji yang lumayan di sana.

Pemenang lima kali Ballon d’Or itu berada dalam keadaan biasa kekal berkeyakinan tinggi pada sidang media di Turin, ketika majlis pengumuman perpindahannya daripada juara Eropah, Real Madrid yang dianggarkan menelan belanja sekitar 100 juta euro (RM536 juta).

“Saya berbeza daripada pemain lain yang beranggapan karier mereka sudah berakhir ketika sebaya umur saya,” kata kapten Portugal berusia 33 tahun itu.

“Saya mahu membuktikan saya tidak sama seperti mereka, saya amat berbeza sama sekali.

“Pemain yang seusia saya akan ke China atau Qatar, jadi bagi saya untuk menyambung karier saya di kelab yang begitu besar seperti ini pastinya menggembirakan.”

Juventus menandatangani penyerang bintang itu dengan kontrak selama empat musim bernilai 30 juta euro setahun, dengan harapan dia mampu menamatkan kemarau trofi Liga Juara-Juara sejak 1996.

Bersiap untuk memburu gelaran Serie A kelapan berturut-turut dan gelaran domestik berganda keempat berturut-turut, skuad Old Lady bagaimanapun bergelut untuk mengembalikan penguasaan Itali ke peringkat tertinggi di Eropah.

Juventus gagal memenangi trofi Liga Juara Juara yang kali terakhir dimenangi skuad 1996 diketuai pemain seperti Alessandro Del Piero, Antonio Conte, Didier Deschamps dan Gianluca Vialli dengan pencapaian paling hampir selepas itu adalah mara ke pentas final edisi 2015 dan 2017.


Sementara Ronaldo pula mempunyai rekod jaringan Liga Juara-Juara yang hebat berbanding pemain lain apabila sudah mengumpul sebanyak 120 koleksi gol sepanjang 15 tahun bersama Manchester United dan Real Madrid.

Malah, dia turut memenangi empat daripada lima edisi terakhir saingan terbesar Eropah itu bersama Real Madrid.

“Kami bukan hanya akan berjuang untuk memenangi Liga Juara-Juara, tetapi juga Serie A dan trofi-trofi lain,” katanya.

“Saya perlu bekerja keras kerana bukannya mudah untuk menjuarai Liga Juara-Juara. Saya berharap dapat membantu Juventus.”AFP

Kategori