Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Rakam Paha Wanita: Jurutera...

KUALA LUMPUR - Padah merakam paha seorang wanita yang sedang menaiki eskalator, seorang...

Qi Razali Bercinta Dengan...

SELEPAS gagal dalam percintaannya dengan Nelydia Senrose, pelakon Qi Razali dikatakan sedang hangat menjalinkan...

Seorang Lagi Bani Melayu...

SEORANG lelaki dari Johor Bahru meluahkan hasratnya ingin mengadakan sesi debat dengan pendakwah antarabangsa,...

Warga AS Bocor Kes...

SINGAPURA - Seorang warga Amerika Syarikat (AS) yang membocorkan maklumat lebih 14,000 individu...

Restoran Bogel Pertama Di London Terima 3,000 Tempahan Awal

LONDON – Sebuah restoran yang membolehkan semua pelanggannya menjamu hidangan dalam keadaan tanpa pakaian, bakal dibuka kepada awam menjelang musim panas pada Jun akan datang di ibu kota England, Britain.

Restoran The Bunyadi ini ditujukan untuk mewujudkan pengalaman bersantap yang mesra semula jadi bagi setiap pelanggannya. Makanan yang dihidangkan malah segar dan pengunjung bebas daripada kehidupan moden kini.

Ini termasuk penggunaan telefon pintar, lampu elektrik dan pakaian, menurut laman Mirror.co.uk. Bahkan makanan dimasak bukan menggunakan dapur moden dan dihidangkan atas pinggan tanah liat buatan tangan.

Walaupun demikian, pengunjung yang belum pernah tampil bogel tidak perlu bimbang jika enggan melucutkan pakaian di “naked diners” ini kerana ada juga tempat menyediakan lokasi bagi pelanggan yang masih berpakaian.

nude1
Gambar hiasan

Konsep restoran ini diilhamkan oleh arkitek sensasi Seb Lyall di lokasi yang belum didedahkan namun terletak di tengah kota London. Beliau pernah mencetuskan kontroversi tahun lalu dengan projek bar bertema burung hantu.


Setakat ini, sudah ada hampir 10,000 individu yang menyatakan diri mereka tertarik dan meminta informasi lebih lanjut mengenai pembukaan restoran telanjang bulat itu selain berjaya menerima lebih 3,000 tempahan awal.

“Kami yakin pengunjung wajar mendapat kesempatan untuk menikmati pengalaman tanpa kotoran, tanpa bahan kimia, tanpa warna-warna tiruan, tanpa elektrik, tanpa gas, tanpa telefon, dan juga tanpa busana,” kata Lollipop.

Pemilik restoran berkenaan mendakwa konsep unik yang dibawakan oleh Lyall itu bakal membawa pelanggan untuk menghargai zaman gua apabila manusia purba mampu hidup bebas gembira. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

Baca: Hull Dipilih Lokasi Bogel Terbesar Berkumpul Demi Seni

Juga: ‘Naked City’ Pusat Peranginan Syurga Bagi Gemar Bogel

Dan: Pesara 70 Tahun Tawar Wanita Kerja Amah Sanggup Bogel

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori