Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

RAM Jangka Pertumbuhan Eksport...

KUALA LUMPUR – RAM Ratings jangka pertumbuhan eksport Malaysia pada November menyusut kepada...

Usul Kecam Kekejaman Israel...

KUALA LUMPUR - PAS berharap usul bagi mengecam kekejaman rejim Israel terhadap Palestin dapat dibahaskan...

Covid-19 (7 Jun): 1,330...

Sebanyak 1,330 kes baru Covid-19 dilaporkan semalam, menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak 4,516,319.Ikuti Mynewshub: Facebook,Twitter, TikTok, Telegram, InstagramJumlah...

PM Arah Kementerian Kesihatan...

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau telah mengarahkan Kementerian...

Rambut Anda Gugur? Lakukan 5 Perkara Ini…

RAMAI yang berhadapan dengan masalah keguguran rambut tidak kita jantina ataupun usia dan masalah ini menyebabkan mereka yang menghadapinya menjadi risau dan mahu mengubatinya.

Bukankah mecegah itu lebih baik dari mengubati?

Ada banyak cara untuk mengubatinya, tetapi cara semula jadi merupakan yang terbaik baik untuk mencegah masalah rambut gugur. Ingin tahu caranya?

1. Rawatan minyak panas.

Gunakan minyak semula jadi, tak kisah jenama apa. Minyak zaitun, minyak kelapa ataupun minyak kanola. Panaskan minyak tersebut sehingga suam-suam dan usapkan ke kulit kepala. Kemudian, bungkus rambut anda selama satu jam sebelum mencucinya sehingga bersih.

2. Meditasi.

Mengikut kajian, akar pokok menjadi rapuh dan tidak kuat disebabkan oleh faktor stress dan terlalu banyak berfikir. Meditasi dapat membantu anda mengurangkan stress sekaligus menyeimbangkan hormon.

3. Teh hijau.

Buat secawan teh hijau menggunakan dua uncang teh dan sapukan dua beg teh yang suam ke kulit kepala dan biarkan selama satu jam sebelum membilasnya. Teh hijau dikenali dengan kandungan zat antioksidan yang membantu mencegah keguguran rambut dan meningkatkan pertumbuhan rambut.


4. Urut kulit kepala.

Mengurut kulit kepala selama beberapa minit jika dijadikan rutin harian akan membantu merangsang peredaran darah dan ia akan memastikan kesegaran kulit kepala yang akan menghalang keguguran rambut.

5. Jus semula jadi.

Sediakan jus semula jadi dengan menggunakan bawang putih, halia dan bawang merah tetapi jangan diminum kerana ia perlu disapu rata ke seluruh kulit kepala. Kemudian biarkan sepanjang malam dan cuci sehingga bersih pada keesokkkan harinya.

Selamat mencuba gais! – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori