Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

‘Ibu Kerap Menangis Sejak...

KUALA LUMPUR : Seorang kakak merayu bantuan orang ramai untuk mengesan adik perempuannya...

2 Kematian COVID-19 Dalam...

PUTRAJAYA - Sejumlah 105 kes kematian dilaporkan semalam termasuk kes tertunggak menjadikan jumlah...

Lebih Mudah Keluarkan KWSP...

SHAH ALAM - Lebih mudah jika orang ramai dibenarkan mengeluarkan simpanan Kumpulan Wang...

Mariah Carey Disaman Bekas...

SELEPAS mengejutkan ramai dengan mendedahkan dirinya menghidap penyakit mental atau bipolar, Mariah Carey...

Puad Akan Tuntut Ganti Rugi Daripada Perdana Menteri

DALAM kenyataan medianya ekoran keputusan Mahkamah Tinggi semalam (Jumaat), Puad menjelaskan bahawa permohonannya untuk mengenepikan ex parte interim injunksi yang diperolehi oleh Perdana Menteri masih belum didengar.

Sekiranya permohonan beliau untuk mengenepikan perintah ex parte interim injunksi dibenarkan, maka Puad akan menuntut haknya untuk ganti rugi sepertimana akujanji yang diberikan oleh Tan Sri Muhyiddin Bin Haji Muhammad Yassin.

Kenyataan media Puad Zarkashi itu disiarkan sepenuhnya dalam facebook beliau pagi ini.

Jelas Puad, semalam terdapat dua (2) permohonan dihadapan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur iaitu permohonan Puad untuk mengenepikan perintah ex parte interim injunksi dan permohonan Tan Sri Muhyiddin Bin Haji Muhammad Yassin untuk inter parte interim injunksi.

Pada hari ini juga, peguam Tan Sri Muhyiddin Bin Haji Muhammad Yassin telah memohon satu perintah ad interim injunksi atas alasan untuk menjawab kepada afidavit Puad Zarkashi.


Menurut Puad dia telah dinasihatkan oleh peguamnya bahawa permohonan ad interim injunksi adalah satu perkara yang lazim yang terpakai dalam prosiding berkaitan ex parte interim injunksi dan inter parte interim injunksi.

Perkara utama dalam ad interim injunksi adalah untuk mengekalkan status quo ex parte interim injunksi. Oleh dua sebab di atas, Puad telah mengarahkan peguamnya untuk tidak membantah permohonan peguam Tan Sri Muhyiddin Bin Haji Muhammad Yassin.

Justeru Yang Arif Hakim telah membenarkan permohonan Plaintif dan menetapkan semula pendengaran permohonan kedua-dua pihak pada 24.05.2021.

Kategori