Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

“Bukan Saja Hero Negara,...

SEPANJANG perlawanan bola sepak Sukan Sea Kuala Lumpur 2017 ini, nama N. Thanabalan...

HTC Bakal Mengumumkan Peranti...

Penawaran HTC One M9 tidak menarik minat ramai pengguna berbanding dengan penawaran HTC...

Kes Pembunuhan Kim Jong-nam,...

KUALA LUMPUR - Polis sedang memburu tujuh lagi suspek lelaki bagi membantu siasatan...

Nak Kening Cantik, Tapi...

SEBUT sahaja tentang kecantikan, sememangnya ia cukup sinonim dengan golongan wanita. Kecantikan dan wanita...

PRK Kimanis: 9 Anggota Polis Mengundi Awal Esok

KIMANIS – Sembilan pengundi awal bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kimanis yang melibatkan anggota polis akan mengundi esok.

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Azhar Azizan Harun berkata, kesemua mereka akan mengundi di Bilik Gerakan, Balai Polis Membakut di sini.SPR

“Pusat pengundian awal di Bilik Gerakan, Balai Polis Membakut dibuka mulai ‪jam 8 ‪pagi hingga 12‬ tengah hari,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Azhar berkata, proses pengundian awal itu akan disaksikan oleh ejen calon serta Pemerhati Pilihan Raya yang dilantik SPR.

Menurutnya SPR juga akan menyiarkan proses pengundian berkenaan secara langsung atau ‘live streaming’ menerusi Facebook SPR.

Beliau berkata, semua peti undi bagi pengundian awal akan disimpan di lokap Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Beaufort.

“Pengiraannya akan dibuat pada hari pengundian ‪pada 18 Jan‬ di pusat pengiraan undi berkelompok di Bilik Mesyuarat 2, Pejabat Daerah Beaufort,” katanya.


PRK Parlimen Kimanis menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon Parti Warisan Sabah (Warisan) Datuk Karim Bujang dan calon Barisan Nasional (BN) Datuk Mohamad Alamin.

SPR menetapkan hari mengundi PRK Kimanis ‪pada 18 Januari.‬

Parlimen Kimanis mempunyai dua kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) – Bongawan dan Membakut membabitkan jumlah 29,664 pemilih layak mengundi termasuk sembilan pengundi awal dan seorang pengundi tidak hadir yang berada luar negara.

Pemilih terdiri daripada 14,800 lelaki dan 14,864 perempuan dengan DUN Bongawan mempunyai 16,273 pemilih dan DUN Membakut 13,391 pemilih.

Kategori