Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Pejabat Imigresen & KPDNKK...

ALOR SETAR - Selepas gagal memperoleh barang berharga di pejabat Jabatan Imigresen Kedah...

Langkah AirAsia Jual Operasi...

SEPANG - Langkah AirAsia menjual operasi pajakan pesawatnya akan meningkatkan lagi penilaian saham...

Perintah Berkurung Di Esszone...

KOTA KINABALU - Perintah berkurung di kawasan perairan tujuh daerah dalam Zon Selamat...

Siapa Bohong Isu Pemilikan...

APRIL lalu, mahkamah Indonesia sudah mengesahkan yang kapal Equanimity tidak ada kaitan dengan...

Presiden Korea Selatan Diberi Sambutan Negara

KUALA LUMPUR – Presiden Korea Selatan, Moon Jae-in yang kini dalam lawatan negara tiga hari ke Malaysia diberi sambutan negara di Dataran Parlimen di sini hari ini.

Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong, Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah Almarhum Sultan Iskandar berkenan menyambut ketibaan Jae-in dan pasangannya Kim Jung-sook pada pukul 10.06 pagi.

Turut hadir Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad; isterinya, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd Ali; Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail serta menteri-menteri Kabinet.

Sambutan dimulakan dengan persembahan lagu kebangsaan kedua-dua negara oleh Pancaragam Pusat Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) berkekuatan seramai seorang pegawai dan 44 anggota lain-lain pangkat diketuai Lt. Mohd Shamram Ramli disusuli dengan tembakan meriam sebanyak 21 das.

Jae-in kemudian memeriksa kawalan kehormat terdiri daripada enam pegawai dan 103 anggota lain-lain pangkat daripada Batalion RAMD berpangkalan di Kem Perdana Sungai Besi yang diketuai Mejar Mohd Izham bin Ahmad Rashidi.

Kategori