Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Bagaimana Kerajaan Mampu Umum...

Facebook Najib Razakhttps://www.facebook.com/157851205951/posts/10157770861310952/RAMAI yang mula tertanya-tanya bagaimana kerajaan masih mampu mengumumkan pakej...

Isu Vape Bikin `Huru-Hara’...

KUALA LUMPUR - Majlis Kanser Nasional (Makna) menggesa isu vape ditangani segera oleh...

Lelaki Kecewa Bercinta Buat...

GARA-GARA kecewa selepas ditinggalkan oleh teman wanitanya, seorang lelaki di China telah membuat...

Buruh Indonesia Maut, Kereta...

JOHOR BAHRU - Seorang buruh Indonesia maut apabila kereta jenis Hyundai yang dipandunya...

Polis Buru Pemilik Akaun FB Anna Ong Iye Lung

JOHOR BAHRU – Susulan mengeluarkan kenyataan menghina umat Islam di laman sosial kelmarin, polis kini berusaha mengesan pemilik akaun Facebook (FB) yang menggunakan nama Anna Ong Iye Lung.

Difahamkan, kenyataan menghina itu dikeluarkan sebagai respons kepada insiden pergaduhan jemaah sebuah masjid dengan seorang pemandu Toyota Camry yang tular di media sosial.

Polis Buru Pemilik Akaun FB Anna Ong Iye Lung

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata, polis kini menjalankan siasatan berhubung kenyataan dikeluarkan wanita berkenaan dan akan mengambil tindakan sewajarnya.

“Kita akan ambil tindakan terhadap Anna sekiranya dia didapati menyalahgunakan media sosial.

“Kalau dia mendakwa laman sosialnya itu diceroboh, kita akan jalankan siasatan.


“Bagaimanapun, sekiranya betul ia keluar daripada dia sendiri, kita akan ambil tindakan tegas,” katanya seperti dipetik Harian Metro.

Status FB itu mula tular di laman sosial hingga menimbulkan kemarahan umat Islam di seluruh negara termasuk Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Sohaimi Shahadan yang menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan tegas ke atas wanita itu.

Bagaimanapun, akaun berkenaan dipercayai dipadam tidak lama kemudian selepas menerima pelbagai kritikan netizen. – MYNEWSHUB.CC

Kategori