Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Silap Vaksin, Pekerja Bank...

KOTA BHARU - Seorang pekerja bank menfailkan saman berjumlah RM20 juta terhadap kerajaan...

“Bukan Soal Kalau Tak...

SEJAK mendedahkan sudah mendirikan rumah tangga dengan pemuzik, Muhammad Radzi Wahid atau Ude,...

Mohd. Shafie Setuju Khidmat...

KOTA KINABALU : Presiden Parti Warisan (Warisan) Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal menyambut...

Tun Mahathir Guna UMNO...

AHLI Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mohd Puad Zarkashi membidas kenyataan Tun Dr....

Perlawanan Ditunda, Padang Penuh Salji

BERLIN – Aksi suku akhir Piala Jerman antara Borussia Dortmund dan Sportfreunde Lotte ditunda selepas salji tebal menutup padang perlawanan, kata Persatuan Bola Sepak Jerman (DFB).

Salji mulai melanda di sebelah petang dan padang dilitupi dengan pantas, sekali gus memaksa penganjur menunda perlawanan selepas berbincang bersama DFB, pengadil Felix Brych dan pegawai pasukan, awal pagi tadi.

“Kami sendiri melihat keadaan padang dan berfikir keputusan berkenaan adalah wajar,” kata kapten Dortmund, Marcel Schmelzer.

“Kami kembali ke bilik persalinan. Tiada perlawanan bola sepak boleh diadakan di sini. Kami bersetuju dan memahami keputusan itu.” DFB berkata, perlawanan itu mungkin akan diadakan secepat mungkin.

Sementara itu, Eintracht Frankfurt melangkah ke saingan separuh akhir buat kali pertamanya selepas sedekad. Danny Blum meledak jaringan pada minit keenam untuk membenarkan pasukan menang dengan keputusan 1-0 ke atas Arminia Bielefeld.


Perlawanan itu juga menyaksikan kepulangan semula pemain Frankfurt, Marco Russ – yang dikesan menghidap kanser pada 2016. Dia menjalani rawatan susulan sebelum disahkan sihat sepenuhnya.

Dia diberi peluang memasuki padang sebagai pemain simpanan akhir yang diturunkan dan menerima sorakan daripada penonton. – Reuters

Kategori