Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Hamidin Tak Tanding Jawatan...

KUALA LUMPUR - Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd...

Lelaki Memandu Lawan Arus...

KUANTAN - Seorang lelaki maut apabila kereta Perodua Kancil yang dipandunya melawan arus...

Rakaman ‘Ikan Merokok’ Di...

JIKA adegan 'ikan merokok' ditonton dalam siri kartun, mungkin kita akan tergelak lucu melihatnya.Tetapi,...

Luahan Doktor: Rasa Mahu...

BARU-baru ini Malaysia digemparkan dengan penemuan mayat bayi yang dikerat kepada lapan bahagian dalam...

Perkhidmatan Noor Rashid Disambung Setahun

PUTRAJAYA – Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, tempoh perkhidmatan Tan Sri Noor Rashid Ibrahim, sebagai Timbalan Ketua Polis Negara, disambung setahun lagi.

Timbalan Perdana Menteri berkata, pihaknya masih menunggu surat perkenan daripada Yang di- Pertuan Agong, Sultan Muhammad V.

“Tempoh perkhidmatan Noor Rashid akan disambung setahun lagi,” katanya pada sidang media selepas menyempurnakan Majlis Perhimpunan Bulanan Kementerian Dalam Negeri dan Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) 2017 di sini, hari ini.

Noor Rashid, 60, dilantik sebagai Timbalan Ketua Polis Negara pada 1 Disember 2014 dan bakal bersara wajib pada 17 Mac ini.

Dalam perkembangan lain, Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri menegaskan, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Wan Najmuddin Mohd, tidak perlu digantung tugas atau mengambil cuti seperti desakan beberapa pihak.

Katanya, Wan Najmuddin sudah memberi penjelasan sepenuhnya mengenai isu akaun bank di Australia.

“Beliau (Wan Najmuddin) perlu kekal di situ dan tidak perlu mengambil cuti,” katanya.


Kelmarin, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka kertas siasatan berhubung wang berjumlah AUD$320,000 (RM972,000) dalam sebuah akaun bank dibekukan di Australia milik Wan Najmuddin.

Beberapa pihak termasuk pihak pembangkang mendesak Wan Najmuddin digantung tugas sementara siasatan terhadapnya dijalankan.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun, sebelum ini dilaporkan berkata, wang dalam akaun bank milik Wan Najmuddin adalah dari sumber yang sah. – BH ONLINE

Kategori