Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

‘Kami Dihalau Dari KLCC...

GARA-gara mengenakan pakaian tradisional, sekumpulan penari kebudayaan yang mahu merakam gambar kenang-kenangan di...

Perlu Pemimpin Muda Teruskan...

KUALA LUMPUR – Malaysia memerlukan lebih ramai pemimpin muda yang mampu mengemudikan negara...

Syatilla Kembali Berlakon, Anak...

SETAHUN lebih 'menyepi' selepas berkahwin dan berpantang, kini pelakon tinggi lampai Syatilla Melvin...

Kebanyakan Jemaah Haji Sakit...

MAKKAH - Kebanyakan jemaah haji yang jatuh sakit semasa di Tanah Suci adalah...

Pemuda Tak Setia Tak Boleh Jadi Calon PRU – Zahid

KUALA LUMPUR – Aktivis Pemuda UMNO yang setia akan menjadi keutamaan untuk diangkat sebagai calon bagi Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, pertimbangan juga termasuk dengan aktivis media sosial yang telah memanfaatkan medium komunikasi berkenaan.

“Kita akan ketengahkan pemuda terutamanya yang setia. Kalau tak setia, bagus pun tak boleh jadi calon,” katanya kepada pemberita ditemui selepas Makan Tengah Hari Pemuda UMNO Malaysia di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

Majlis tersebut sempena Perhimpunan Agung UMNO 2019.

Terdahulu, Ahmad Zahid dalam ucapannya berkata, beliau yakin sudah tiba masanya untuk tokoh-tokoh muda yang taat setia dengan parti diketengahkan.


Katanya, golongan tersebut telah menggunakan medium komunikasi sama ada secara bersemuka dan ‘non verbal communication’.

“Saya akan meneliti aktivis-aktivis pemuda untuk diketengahkan dan memberi keutamaan kepada yang taat setia kepada parti dan tidak goyang walaupun ada angin ribut dari dalam atau luar.

“Saya yakin inilah ketikanya kita harus ketengahkan mereka dan antara di kalangan kita yang menjadi aktivis media sosial juga akan turut diambil kira,” katanya. – Sinar Harian

Kategori