Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Peruntukan RM1.7 Bilion Atasi...

KUALA TERENGGANU - Kerajaan meluluskan peruntukan sebanyak RM1.7 bilion untuk menaik taraf Lebuhraya...

Radzi, 3 Ahli Dewan...

KUALA LUMPUR - Datuk Dr Radzi Jidin dan tiga lagi Senator mengangkat sumpah...

Usul Tergempar Isu Tuntutan...

KUALA LUMPUR - Persidangan Dewan Negara hari ini membahaskan usul tergempar isu tuntutan Filipina terhadap...

Aliran Trafik Di Lebuh...

KUALA LUMPUR - Aliran trafik di semua lebuh raya utama di seluruh negara...

Patuh PKPB, Tingkat Disiplin Sosial Cegah Covid-19

KUALA LUMPUR – Kepatuhan orang ramai serta disiplin sosial amat penting bagi mencapai matlamat untuk memutuskan rantaian jangkitan koronavirus (Covid-19) dalam komuniti, kata Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah.

Beliau turut menyeru orang ramai agar mengamalkan serta membudayakan kelaziman baharu dalam kehidupan seharian bagi mencegah penularan pandemik maut itu di negara ini.

“Kita perlu mengamalkan dan membudayakan kelaziman baharu dalam kehidupan seharian kita seperti penjarakan sosial, mengelak (mengadakan dan menyertai) perhimpunan, pastikan sentiasa basuh tangan dengan air dan sabun serta sangat digalakkan memakai penutup mulut dan hidung di tempat awam.

MATI PUCUK? DAPAT RAWATAN SEGERA… KLIK

“Ini adalah tanggungjawab sosial dan kita perlu menjaga diri sendiri, keluarga serta komuniti. Sila duduk rumah jika tiada urusan penting di luar,” katanya dalam satu pesanan khidmat masyarakat yang disiarkan oleh semua stesen televisyen tempatan.

Noor Hisham turut mengajak seluruh rakyat agar mematuhi pelaksanaan arahan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) iaitu kelonggaran diberikan untuk membuka semula hampir semua sektor ekonomi secara berhati-hati dan terkawal.

Katanya peniaga, pengusaha dan majikan perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP) serta syarat yang ditetapkan oleh pihak berkuasa.

Kategori