Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Sultan Johor Ampun Kamal...

JOHOR BAHRU - Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar hari ini berkenan menerima...

Remaja Ditahan Tipu Jual...

PENGGUNA yang sering membeli barang secara dalam talian (online) perlu lebih berhati-hati bagi...

Anwar Dibenar Bersentuhan Dengan...

KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi hari ini diberitahu bekas ketua pembangkang Datuk Seri...

Mereka Hendak Main-Mainkan Hukum...

SEDIH sungguh mengenang perilaku dan sikap yang ditonjolkan segelintir pemuda hingga sanggup menconteng...

Pasangan Usung Anak Jelajah Dunia

LONDON – Sepasang suami isteri, Karen Edwards, 34, dan Shaun Bayes, 33, telah membawa dua anak mereka mengembara ke berpuluh-puluh buah negara di seluruh dunia bermula pada tahun 2015.

Karen memaklumkan dua anaknya Esme Bayes, 4, dan Quinn Bayes, 12 bulan, masing-masing telah melawat 40 dan 28 buah negara sejak mereka lahir.

“Semuanya bermula pada cuti berpantang selepas melahirkan Esme. Apabila dia baru berusia enam bulan, kami membuat keputusan untuk ke Singapura dan terus mengembara selama 10 bulan sebelum pulang ke Britain,” kata Karen yang berasal dari Crystal Palace, London.

“Quinn dan Esme suka menaiki penerbangan. Mereka telah pergi ke Hong Kong, Bali, Kemboja, Panama, Taiwan dan Bolivia. Kami boleh melakukan semua ini kerana Shaun bekerja sendiri sebagai jurubina, jadi mudah untuk kami bercuti bersama,” tambahnya.

Menurut pasangan itu, pengembaraan kali kedua memerlukan ‘tempoh percubaan’ bersama Esme dan Quinn yang ketika itu baru berusia tujuh bulan kerana ketika pengembaraan pertama, mereka hanya perlu fokus kepada seorang bayi.


Dalam pada itu, keluarga empat beranak itu kini merancang untuk menjual rumah mereka di London bagi membeli hartanah untuk disewakan di kawasan pinggir bandar seterusnya menampung perbelanjaan mengelilingi dunia. – Agensi

Kategori