Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Majlis Keselamatan Kutuk Ujian...

NEW YORK, PBB - Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) hari ini mengutuk...

Tiada Kes Baharu H5N1...

KUALA LUMPUR - Tiada kes baharu wabak selsema burung H5N1 dilaporkan di negara...

Kes Hasutan Rahim Thamby...

SHAH ALAM - Mahkamah Sesyen di sini hari ini menetapkan 5 Jan depan...

Rayuan Warga M’sia Tangguh...

Seorang banduan Malaysia yang sedang menunggu hukuman mati di Singapura telah memfailkan notis...

PAS Perak Mohon Ampun Kepada Sultan Perak

IPOH – PAS Perak menzahirkan permohonan maaf kepada Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah atas kekhilafan tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) parti itu tidak menghadap seperti dititahkan baginda, Selasa lalu. 

Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria, berkata Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri dijadual akan mengadap baginda, namun tarikh dan waktunya masih belum diketahui.

Beliau juga mengesahkan surat tersebar di media sosial, berkenaan permohonan Abdul Hadi untuk mengadap Sultan Nazrin adalah benar. 

“Maka kami, saya Razman Zakaria (ADUN Gunong Semanggol); Mohd Akmal Kamaruddin (ADUN Selama) dan Khalil Yahaya (ADUN Kubu Gajah) dengan rendah diri menzahirkan permohonan ampun kepada Sultan Nazrin di atas kekhilafan tidak dapat mengadap seperti dititahkan baginda kepada kami bertiga pada 3 petang Selasa lalu.

“Sehubungan itu, PAS Perak akan mengutuskan surat memohon ampun dan maaf atas perkara itu,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PAS Perak di sini, hari ini. 

Razman turut memaklumkan surat bagi menyatakan permohonan maaf pihaknya kepada Sultan Nazrin akan dihantar petang ini. 

“PAS Perak sentiasa menjunjung tinggi institusi kesultanan negeri Perak Darul Ridzuan dan menumpahkan taat setia tidak berbelah bahagi terhadap Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah. 


“Petang ini juga kita hantar (surat ke istana). Tunggu jawapan dari istana (untuk Abdul Hadi mengadap). Surat (permohonan mengadap (Abdul Hadi) sudah sampai (istana),” katanya.

Sebelum ini, Razman memaklumkan keputusan pembatalan itu dibuat atas arahan pucuk pimpinan parti.

Ditanya mengenai jawatan EXCO Perak, Razman berkata, senarai nama wakil dari ADUN PAS sudah diserah kepada Menteri Besar, Datuk Saarani Mohamad. 

“Sudah ada dengan Menteri Besar (nama ADUN PAS),” katanya. – BH Online

Kategori