Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Mahasiswa Bantah Gabung UMT...

KUALA TERENGGANU - Seramai 1,000 mahasiswa Universiti Malaysia Terengganu (UMT) mengadakan solidariti membantah...

Tangani Dahulu Ketirisan Minyak...

SHAH ALAM - Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA) menggesa kerajaan menangani masalah ketirisan...

Nama Syed Saddiq Tiada...

PETALING JAYA – Teka-teki mengenai kedudukan Presiden Parti Ikatan Demokratik Malaysia (MUDA), Syed...

Inui, Kagawa Bangkitkan Semangat...

MOSCOW - Jepun menutup tirai sesi pemanas badan sempena Piala Dunia dengan penuh...

Suami Panik Isteri Dikebumikan 2 Tahun Lalu Muncul Semula

RABAT – Seorang lelaki Maghribi terkejut besar apabila melihat isterinya yang dipercayai sudah meninggal dunia dua tahun sebelumnya, didapati masih lagi hidup sihat, menurut laporan akhbar tempatan pada Jumaat.

Abragh Mohamed dilaporkan yakin bahawa dia kehilangan isterinya dalam satu nahas jalan raya dua tahun lalu. Akhbar melaporkan, isteri Abragh terlibat dalam kemalangan sewaktu menaiki bas di kawasan lereng gunung.

Wanita yang tidak didedahkan namanya itu dibawa ke Hospital Ibn Rochd di Casablanca, namun doktor berkata mangsa mungkin tidak dapat diselamatkan – tetapi keluarganya tetap diarah perlu membayar bil rawatannya.

Apabila Abragh tiba di hospital, dia diberitahu bahawa isterinya sudah meninggal dunia dan memberitahu akhbar Nuevo Dia: “Saya mengambil jenazah isteri saya yang sudah dikafankan dan dimasukkan di dalam peti keranda.”

Mayat isterinya itu kemudian dikebumikan di daerah rumah mereka pada 2014 lalu, menurut laporan akhbar Independent. Lucunya, baru-baru ini, wanita itu berjaya dijumpai oleh rakan-rakan dan ahli keluarganya pula.

Al-Mokhtafoun

Mereka kebetulan menonton sebuah rancangan televisyen tempatan, Al-Mokhtafoun, untuk menjejak kembali mana-mana anggota keluarga yang ‘hilang’ di sekitar Maghribi, sebuah negara Arab di utara benua Afrika.


Kisah Abragh turut menggemparkan media sosial di negara tersebut kerana rupa-rupanya jenazah yang selamat dikebumikan dua tahun lalu itu bukanlah isterinya tetapi mencetuskan persoalan baharu, siapakah mayat itu?

Saya tidak tahu bahawa bukan jenazah isteri saya yang dikebumikan itu dan rupa-rupanya beliau masih hidup,” menurut Abragh yang berasal dari Azilal dekat sini ketika mengulas reaksinya apabila ditemui media tempatan.

Kisah viral itu mendapat perhatian di media sosial sehingga ramai netizen mengeluarkan pelbagai teori bagi menjelaskan bagaimana perkara tersebut boleh berlaku – termasuk Abragh mungkin hilang ingatan waktu itu.

– Agensi/Mynewshub.cc/HAA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori