Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Pokok Tumbang Akibat Ribut...

SUNGAI PETANI - Beberapa kejadian pokok tumbang dilapor berlaku di sini berikutan kejadian...

Dewan Rakyat Lulus Rang...

KUALA LUMPUR – Persidangan Dewan Rakyat hari ini sebulat suara meluluskan Rang Undang-undang...

Helikopter Dikhuatiri Hilang Di...

IPOH – Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAAM) mengesahkan sebuah helikopter jenis Eurocopter...

Musa Hassan: Dia Memang...

SELAMA empat tahun (2000 hingga 2004) menerbitkan program Edisi Siasat, saya memang mempunyai...

Najib Seru Seluruh Rakyat Malaysia Bersatu Dalam Hiba

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru seluruh rakyat Malaysia supaya bersatu dalam menghadapi suasana hiba serta sama-sama mendoakan dan mengenang mereka yang menjadi mangsa dalam tragedi pesawat Malaysia Airlines (MAS) Penerbangan MH17.

“Saya menyeru seluruh rakyat Malaysia supaya bersatu dalam menghadapi saat-saat memilukan ini dan sama-sama memanjatkan doa.

“Tiada kata-kata yang mampu menggambarkan kesedihan yang dirasai ketika melihat jenazah dibawa pulang, doa dan harapan saya mengiringi mangsa dan keluarga #MH17,” kata Najib dalam laman Twitter beliau pada Jumaat.

Najib adalah antara mereka yang berada di Kompleks Bunga Raya Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) di Sepang untuk menghadiri istiadat memberi penghormatan kepada 20 mangsa tragedi itu, yang jenazah mereka tiba di tanah air hari ini.

Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah juga berkenan berangkat ke upacara itu, yang diadakan di kompleks bersebelahan bangunan terminal utama KLIA.


Pesawat khas membawa jenazah rakyat Malaysia yang terkorban dalam kejadian di timur Ukraine pada 17 Julai itu, mendarat pada 9.54 pagi dan jenazah kemudian dihantar ke tanah perkuburan yang ditetapkan keluarga masing-masing.

Empat puluh tiga rakyat Malaysia adalah antara 298 orang yang terbunuh apabila Penerbangan MH17, yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, terhempas di Ukraine. Ia dipercayai ditembak jatuh di negara bergolak itu.

— BERNAMA

  • Lagi berita berkaitan:
  • MH17

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori