Thursday, April 18, 2024

Creating liberating content

“Keluarga Sokong Apa Saja...

PERKEMBANGAN terkini isu kemelut rumah tangga yang dilalui oleh penyanyi terkemuka negara, Ziana...

Malaysia, Vietnam Capai Kata...

KUALA LUMPUR: Malaysia mengambil peluang membincangkan isu antarabangsa bersama Vietnam membabitkan soal Laut...

Notis Roboh Kuil Batu...

Satu penafian dibuat oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tentang...

Muhyiddin Adakan Pertemuan Dengan...

BANDAR SERI BEGAWAN - Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengadakan pertemuan dengan...

Murid Tahfiz Maut: Tiada Kesan Lebam Ditemui – Ibu Tiri

TEMERLOH – Ibu tiri kepada pelajar tahfiz di Lanchang yang meninggal dunia semalam mendakwa tiada kesam lebam ditemui pada mangsa sepanjang pulang bercuti di rumahnya di Charuk Puting pada 31 Oktober hingga 3 November lalu.

Asmaliza Ahmad,39, memberitahu, dia hanya mengetahui terdapat kudis di badan Mohammad Aimin Nurul Amin,7, yang dijaga sejak dia berkahwin dengan bapa mangsa, Nurul Amin Abdul Rahman, 36, 18 bulan lalu.

“Sepanjang pengetahuan saya, arwah hanya ada kesan kudis di badannya dan tidak tahu jika ada kesan lebam,” dakwanya ketika ditemui di pekarangan Unit Forensik Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas) Temerloh hari ini.

Ujarnya, mangsa sebelum ini pernah belajar di Sekolah Kebangsaan (SK) Charuk Puting di sini sebelum dihantar ke pusat tahfiz itu pada pertengahan Oktober lalu.

“Arwah dihantar ke pusat tahfiz terbabit kerana prestasi akademiknya kurang sedikit selain minatnya dalam bidang agama,” katanya yang hanya seorang suri rumah tangga manakala suaminya hanya menoreh getah.

Mengakui arwah seorang kanak-kanak yang ceria dan cergas, anak tirinya itu akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Charuk Puting di sini hari ini. – Sinar Harian

Kategori