Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Pendapatan Ronaldo Paling Tinggi

London - Cristiano Ronaldo kini menjadi atlet berpendapatan paling tinggi di dunia selepas...

Faye Sah Selamat Bernikah...

TEKA-TEKI kad undangan kononnya majlis ulang tahun kelahiran anak saudara, akhirnya terjawab apabila...

Tampar Isteri, Penganggur Dipenjara...

IPOH: Padah menampar isteri kerana berang tidak diberikan wang, seorang penganggur menerima balasan...

Kecoh, Wanita Lahirkan Anak...

MENGEJUTKAN dan sukar dipercayai tetapi media massa di Nigeria mendakwa seorang wanita telah...

MAZA Sindir PH Macam Penyamun Jual Penyangak

“IBARAT tukar kenderaan baharu supaya konon dapat rasa perjalanan yang lebih baik dan selesa, namun jika sama sahaja seperti sebelum ini, maka apa gunanya?”

Persoalan sinis tersebut dibangkitkan oleh Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin dalam satu hantaran menerusi akaun sosial Facebooknya hari ini yang tular diperkatakan ramai netizen tempatan.

Ia dipercayai merujuk kepada prestasi buruk beberapa menteri Pakatan Harapan (PH) seperti yang dibangkitkan oleh tokoh wartawan negara, Datuk A. Kadir Jasin dalam laman blognya sebelum ini.

“Harapnya janganlah sampai seperti dialog popular Tan Sri P. Ramlee ‘bapak di sana itu penyamun, abang-abang di sini itu penyangak. Dah kena dah penyamun pula jual si penyangak. Apa salahnya!

“Tukar kenderaan baharu supaya perjalanan lebih baik dan selesa. Namun, jika sama sahaja seperti sebelum, maka apa gunanya,” kata Mohd. Asri yang mesra disapa MAZA merujuk filem 3 Abdul tersebut.

Semalam media melaporkan, A Kadir yang juga Penasihat Media Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad tegur prestasi kerajaan PH yang mengecewakan sejak ambil alih kuasa pada tahun lalu.

Beliau mendakwa, menteri serta pembantu mereka tidak mesra rakyat dan tidak penuhi harapan penyokong selain memaklumkan bahawa gabungan politik tersebut kini jelas dalam bahaya besar.


Ia susulan tamparan dialami PH dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Cameron Highlands pada 26 Januari lalu yang menunjukkan rakyat mulai berani bangkit tolak rejim kerajaan Malaysia Baharu.

“Maka berwaspadalah. Kalau rakyat boleh mengundi PH, mereka juga boleh menolak PH,” kata A Kadir sebagai ulas kekalahan memalukan calon blok siasah pemerintah tersebut. – Agensi/Mynewshub.TV

*Video berikut sekadar hiasan…

Kategori