Thursday, April 18, 2024

Creating liberating content

Salji Hitam Turun Di...

MOSCOW - Penduduk di dua buah bandar di Rusia gempar selepas mendapati salji...

Lihat Bagaimana Seorang Perompak...

CARA mudah untuk menjinakkan binatang adalah memberikan haiwan terbabit makanan kegemarannya.Tetapi buat 'binatang...

Abam Rancang Tunai Umrah,...

SALAH seorang ahli kumpulan Bocey iaitu Abam berhasrat untuk menunaikan umrah pada penghujung...

Axon Watch – Jam...

ZTE baru-baru sahaja membawakan telefon pintar dibawah keluarga Axon pada minggu lepas, terkini...

Mourinho Salahkan Fizikal Punca Tewas

LIVERPOOL – Pengurus Manchester United, Jose Mourinho menyifatkan kekurangan aspek fizikal susulan masalah kecederaan yang menimpa pemain sebagai punca skuad kendaliannya tumbang 3-1 kepada Liverpool di Anfield, awal pagi tadi.

United terpaksa membawa masuk pertahanan Eric Bailly ke dalam kesebelasan utama hanya beberapa minit selepas Chris Smalling mengalami kecederaan ketika sesi pemanas badan.

Mourinho berkata, masalah kecederaan sudah menjadi isu lama yang menjejaskan prestasi pasukannya.

“Pertama sekali, kami berdepan masalah berkaitan fizikal, kami mempunyai ramai pemain yang boleh dianggap sering mengalami kecederaan dan bukannya sejak di bawah saya malah sebelum saya lagi,” katanya.

“Jika anda melihat statistik sewaktu (Louis) Van Gaal dan sebelumnya ketika David (Moyes), jika anda lihat tempoh itu terdapat ramai pemain yang cedera sepanjang masa, apabila sering ditimpa kecederaan, sukar untuk memastikan fizikal dalam keadaan terbaik.”

Kepantasan dan gaya permainan agresif Liverpool membolehkan mereka mendominasi United sejak awal perlawanan dan Mourinho berkata, kelebihan mereka itu hasil daripada kualiti fizikal dimiliki barisan pemain Jurgen Klopp.


“Terdapat kualiti yang dipunyai pemain atau tidak. Anda tidak boleh meningkatkannya. Sebagai contoh: (Andy) Robertson, (Sadio) Mane, (Mohamed) Salah, (Georginio) Wijnaldum, (Naby) Keita, Fabinho mereka semua pemain yang amat berfizikal di samping secara teknikalnya mereka sememangnya bagus.”

“Saya juga mempunyai pemain yang bagus secara teknikalnya, tetapi kami tidak mempunyai ramai pemain bertenaga atau fizikal sebaik itu.

“Jadi bila perlawanan dimainkan dalam rentak yang tinggi ia menjadi sukar buat kami. 20 minit pertama adalah sukar bagi kami,” kata Mourinho. – REUTERS

Kategori