Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

AKSEM Serbu ‘Kafe Ketum’...

PADANG BESAR - Agensi Keselamatan Sempadan Perlis hari ini menahan lima individu termasuk...

Dr Wan Azizah Sedih...

KUALA LUMPUR - Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail...

4,543 Kes Covid-19 Hari...

PUTRAJAYA – Sebanyak 4,543 kes baharu dilaporkan hari ini, menjadikan jumlah pesakit Covid-19...

Terowong Genting Sempah Tutup...

KUALA LUMPUR - Terowong Genting Sempah akan ditutup sementara untuk lalu lintas dari...

Model Comel Ini Popular Selepas Terjatuh Di Runway

SEBAGAI seorang model, perkara yang paling mahu dielakkan mereka tentu adalah pengalaman terjatuh di atas runway atau landasan ketika sedang berjalan memperagakan sesuatu fesyen.

Ia dianggap memalukan oleh segelintir model kerana gagal melakukan tugas mereka dengan baik dan dikatakan boleh memberi impak kepada karier seseorang model itu pada masa depan.

Namun bagi model kanak-kanak lelaki ini, hidupnya sekelip mata berubah menjadi bintang popular di Internet selepas rakaman video dia terjatuh ketika berjalan di runway di sebuah pertunjukan fesyen kanak-kanak di Shanghai, China tular di media sosial.

Dalam kejadian minggu lalu itu, ketika tiba giliran Zhang Yaoyang, seorang model kanak-kanak berusia empat tahun untuk berjalan di atas landasan peragaan itu, dia bertindak berjalan terus ke arah dua orang kanak-kanak yang sedang berpimpin tangan.

Difahamkan dua orang model kanak-kanak itu diarahkan oleh penganjur untuk tidak melepaskan pegangan tangan mereka ketika sedang berjalan catwalk di atas landasan.

Melihat situasi itu, Zhang dilihat seperti sengaja melalui di bahagian tengah landasan untuk meleraikan pegangan tangan kedua kanak-kanak itu dan menyebabkan mereka berlanggar di atas pentas.

Pelanggaran itu menyebabkan Zhang dan rakan modelnya itu terjatuh, namun dengan reaksi yang selamba dan comel, Zhang bingkas bangun meneruskan catwalknya dengan senyuman.

Tidak seperti kanak-kanak lain yang akan menangis dan hilang fokus disebabkan pelanggaran itu, Zhao kekal tenang dan berjaya menghabiskan gilirannya dengan reaksi muka yang comel dan nakal.


Kejadian itu nyata membuatkan nama Zhang semakin dikenali disebabkan reaksi yang diberikannya selepas terjatuh itu menggelikan hati netizen di seluruh dunia.

Video mereka terjatuh itu kemudiannya tular di media sosial dengan rata-rata pengguna Internet terhibur dengan gelagat comel dan lucu oleh model-model cilik itu.

Disebabkan insiden itu juga, Zhang kini mempunyai lebih daripada 12,000 pengikut di laman aplikasi yang popular di China, Weibo.

Zhang boleh dikirakan sebagai model kanak-kanak yang agak berpengalaman apabila telah ceburi bidang peragaan fesyen kanak-kanak sejak dua tahun lalu, namun ini merupakan kali pertama dia terjatuh di atas runway.

Mujurlah Zhang terjatuh, jika tidak, seluruh dunia tidak dapat mengenali seorang model cilik yang comel dan licik ini. – MYNEWSHUB.CC/EZ

Kategori