Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

PKR Mahu Kemuka Bukti...

KUALA LUMPUR - Parti Keadilan Rakyat (PKR) sedang berusaha mendapatkan bukti empirikal bahawa...

Perusuh Bawa Senjata Termasuk...

SHAH ALAM - Perusuh dalam insiden kekecohan di Kuil Sri Maha Mariamman, USJ...

10 Wanita Thai Terselamat...

KOTA KINABALU - Polis di sini berjaya menyelamatkan 10 wanita Thailand dari aktiviti...

Pelajar Dipaksa Tulis Karangan...

ANDA percaya tak bahawa karangan ini adalah tulisan tangan? Ini kerana ia lebih...

Mengaku Bersalah Buang Janin Dalam Mangkuk Tandas

LABUAN – Seorang pekerja logistik mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan menyembunyikan kelahiran dengan membuang janin bayi dalam mangkuk tandas yang ditemukan di loji rawatan kumbahan di sebuah taman perumahan pada 3 November lepas.

Tertuduh Maria Resi Pora, 26, membuat pengakuan itu selepas pendakwaan dibacakan di hadapan Majistret Leona Dominic Mojiliu.

Mahkamah bagaimanapun menetapkan 9 Disember ini untuk sebutan semula bagi menunggu laporan patologi sebelum menjatuhkan hukuman.

Wanita yang berasal dari Kota Marudu, Sabah itu didakwa mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda.

Maria yang tidak diwakili peguam kelihatan tenang semasa membuat pengakuan bersalah dan memohon jaminan yang rendah kerana beliau mempunyai ibu yang sudah tua dan adik-beradik yang perlu dijaga.

Leona membenarkan tertuduh diikat jamin RM4,000 dengan dua penjamin tempatan dan memerintahkan supaya terus berada di dalam lokap polis sehingga wang jaminan diselesaikan selain mengarahkan agar pasportnya diserahkan kepada mahkamah.


Pada 7 November lepas, polis menahan tertuduh berikutan penemuan janin berusia 24 hingga 28 minggu dalam perangkap sampah di loji rawatan kumbahan di Taman Mahkota Impian, oleh pekerja Indah Water Consortium Sdn. Bhd. yang sedang menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan kira-kira 8 pagi, 4 November.

Polis menahan tertuduh di Lapangan Terbang Labuan sebaik tiba dari Miri, Sarawak kira-kira 11.55 pagi – turut ditahan adalah teman lelakinya seorang penjawat awam berusia 26 tahun yang sedang menunggu ketibaan tertuduh di lapangan terbang terbabit.

Lelaki itu masih direman sehingga mendapat keputusan asid deoksiribonukleik (DNA) daripada pakar patologi.

Kategori