Thursday, April 18, 2024

Creating liberating content

Terbuka AS: Shuai Tetap...

BEIJING - Rakyat China mengangkat Peng Shuai sebagai 'kebanggaan' negara itu selepas masalah...

Detik Terakhir ‘Daredevil’ Dari...

LELAKI 'daredevil' yang gemar melakukan aksi merbahaya tanpa peralatan keselamatan yang sebelum ini...

Hazama Redha Belum Sampai...

SETIAP pasangan suami isteri pasti menginginkan cahaya mata bagi melengkapi institusi kekeluargaan yang...

Gambar Lucah Lelaki Mirip...

KUALA LUMPUR - Sekeping gambar lucah seorang lelaki mirip pendakwah selebriti PU Rizz...

Mendiang Kayamboo Meninggal Pada Hari Lahir

KUALA LUMPUR – “Hari ini (21 Disember) merupakan tarikah hari lahir Mejar Kayamboo yang ke-45, dan hari ini jugalah beliau meninggal akibat nahas pesawat terhempas petang tadi (Rabu).”

Demikian kata rakan seperjuangan kepada juruterbang TUDM, Mejar C. Kayamboo yang maut akibat insiden pesawat yang dikendalikannya terhempas berhampiran Terminal Peluru Pangkalan Udara Butterworth pada Rabu.

Menurut Mejar Hassan Basri Tajul Arifin, kesedihan amat dirasai kerana rakan setugasnya itu merupakan seorang yang cukup ceria dan suka membantu rakan sekerja jika mengalami kesukaran.

“Baru pagi tadi, saya bertegur sapa dengan beliau pada Majlis Serah Terima Tongkat Kuasa Panglima TUDM yang diadakan di Pangkalan TUDM Subang, namun saya terlupa mengucapkan selamat hari lahir kepadanya,” kata beliau kepada Bernama di sini.

Hassan Basri, 37, yang bertugas di No.2 Skuadron, Subang, berkata mendiang Kayamboo yang berasal dari Pulau Pinang dan bertugas di Subang, Selangor disifatkan sebagai seorang perwira yang sanggup berkorban demi tugas.

“Mejar Kayamboo sanggup meninggalkan keluarga di utara tanah air semata-mata menumpahkan kesetiaan demi menjaga keselamatan maritim negara apabila diarahkan,” katanya.

Beliau mengenali mendiang sejak 2003 dan mereka pernah bersama-sama bertugas sebagai jurulatih di Alor Setar, Kedah satu ketika dahulu.

Hassan Basri malah berkata mendiang merupakan seorang yang peramah dan sering menyapa setiap orang walaupun mendiang merupakan pegawai kanan.

“Mendiang juga seorang bapa dan suami yang amat mencintai isteri dan anak-anak, kerana beliau pernah berkongsi kisah hidup yang amat beliau hargai dalam setiap detik hidupnya,” kata beliau.

Hassan Basri berkata mendiang Kayamboo akan terus dikenang kerana sering memudahkan urusan anggota yang lain ketika hayatnya.

Dalam kejadian pada 5.18 petang Rabu, sebuah pesawat jenis Beechcraft B200T terhempas di Pangkalan TUDM Butterworth, menyebabkan Kayamboo maut, manakala tiga yang lain cedera.

Sumber polis berkata mayat juruterbang dan kesemua yang cedera dihantar ke Hospital Seberang Jaya (HSJ), Pulau Pinang.

Di BUTTERWORTH, hasrat isteri Kayamboo, S. Usha, 42, untuk menyambut ulang tahun yang ke-45 kelahiran suaminya malam ini tidak kesampaian apabila menerima berita pemergian pasangan hidupnya itu.


Usha yang tidak dapat menahan sebak dilihat menangis dan beberapa kali ditenangkan anggota keluarga.

Menurut Usha, semalam beliau dan suaminya berbual sehingga pukul 12 tengah malam dan berbincang untuk meraikan sambutan hari lahir mendiang suami.

“Kami semua sedih dengan kejadian ini dan masih belum dapat menerima apa yang terjadi,” katanya.

Mendiang Kayamboo Meninggal Pada Hari Lahir

Bapa saudara kepada Kayamaboo, A. Bikeikumaran, 58, berkata Usha merancang menyambut hari jadi suaminya selepas selesai kerja.

Usha bekerja sebagai jururawat di sebuah klinik kesihatan di Pulau Pinang.

“Anak saudara saya bertugas di TUDM Alor Setar, manakala Usha tinggal di Sungai Nibong,” kata Bikeikumaran.

“Saya mendapat tahu berita ini daripada pihak TUDM dan memaklumkan kepada Usha,” katanya ketika ditemui di HSJ malam ini.

Bikeikumaran berkata pasangan itu mempunyai empat anak: dua lelaki, dua perempuan – berusia dua hingga 13 tahun.

Beliau berkata mayat juruterbang itu dijangka dibawa ke Sungai Nibong selepas bedah siasat. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori