Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Aneh… Ayam Ini Menetas...

ANEH tapi nyata. Seorang lelaki terkejut besar apabila mendapati ayam miliknya menghasilkan telur...

Mosti Ramal Banjir Kali...

KUALA LUMPUR - Kementerian Sains, Teknologi Dan Inovasi (Mosti) menjangkakan banjir bulan depan...

600 Petugas TH Di...

MAKKAH - Kira-kira 600 petugas Lembaga Tabung Haji (TH) yang kini bertugas di...

3 Pasukan Raih Kemenangan...

KUALA LUMPUR – Tiga pasukan Liga Super iaitu Selangor, Melaka United dan Felda United meraih kemenangan...

MCA Terima Keputusan DBKL Tolak Pesta Arak

PUTRAJAYA – MCA menerima keputusan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang menolak permohonan penganjuran pesta arak Better Beer Festival 2017 di ibu negara atas faktor keselamatan.

Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata beliau membangkitkan isu berkenaan dalam mesyuarat Kabinet hari ini dan dimaklumkan bahawa keputusan tersebut dibuat atas faktor keselamatan sepertimana yang dinasihatkan polis.

“Saya berpuas hati dengan penerangan yang diberikan ketika dalam mesyuarat tersebut dan sebagai parti dan kerajaan yang bertanggungjawab, keselamatan orang awam sentiasa menjadi keutamaan kita,” kata menteri pengangkutan itu ketika ditemui pemberita selepas menghadiri mesyuarat Kabinet di sini hari ini.

Liow bagaimanapun kesal dengan beberapa kenyataan politik yang dibuat DAP berhubung isu tersebut yang memberi gambaran seolah-olah kerajaan mengharamkan rakyatnya untuk meminum minuman keras.

“Bagi penganjuran acara sebegini kita haruslah menitik berat soal keselamatan orang awam terlebih dahulu dan kita seharusnya menghormati keputusan dan nasihat yang dibuat oleh pihak berkuasa dan polis,” katanya.

​​​​​​​Liow dalam pada itu berkata lebih separuh calon MCA yang akan ditampilkan pada pilihan raya umum (PRU) ke-14 adalah muka baharu.

Beliau berkata MCA telah menyenarai pendek calon-calonya dan telah mengemukakan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Presiden Barisan Nasional (BN) untuk pertimbangan.


“Perdana menteri bersama-sama saya akan meneliti kesemua senarai tersebut mengikut negeri dan akan membuat pengumuman apabila tiba masanya,” katanya.

Beliau berkata MCA kini lebih bersedia untuk menghadapi PRU dengan kombinasi antara golongan muda dan golongan yang berpengalaman dalam arena politik.

Mengulas langkah bekas Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhammad Muhamad Taib kembali ke pangkuan UMNO, Liow berkata ia adalah mesej jelas perjuangan pembangkang tidak meyakinkan dan pakatan pembangkang semakin bercelaru.

Beliau berkata konflik dalaman pakatan pembangkang juga jelas dapat dilihat dengan beberapa orang penting meninggalkan parti. – BERNAMA

Kategori