Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Jangan Lihat Perbezaan Pendapat...

KUALA KANGSAR - Perbezaan pandangan serta pendapat yang dilihat dari sudut negatif akan...

7 Pemancing Diselamat Ekoran...

KUALA TERENGGANU - Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) menyelamat tujuh orang pemancing termasuk...

Fenomena Kerang Terdampar Di...

KUALA NERUS - Fenomena ribuan kerang bulu yang terdampar di Pantai Rhu Dua,...

Ducati Malaysia Yakin Dengan...

KUALA LUMPUR – Next Bike Sdn Bhd, yang juga dikenali sebagai Ducati Malaysia,...

Mayat Lelaki Terapung Di Lombong

LUMUT – Mayat lelaki ditemukan terapung dalam keadaan berbungkus dengan kanvas berwarna biru manakala kepala serta kaki diikat dawai besi di sebuah lombong di Jalan Kuari Tanjung Batu, Pantai Remis di sini, petang semalam.

Dalam kejadian pukul 2.45 petang itu, lelaki yang dipercayai dibunuh itu, ditemui penduduk yang datang ke kawasan itu untuk menjerat burung sebelum melaporkan kepada pihak polis.

Ketua Polis Daerah Manjung, ACP Muhammad Hanif Othman berkata anggotanya yang tiba di lokasi sejurus menerima maklumat mendapati mayat mangsa sudah dibawa ke tepi lombong dengan bantuan pasukan bomba.

“Pemeriksaan lanjut mendapati mayat berkenaan dibungkus dengan kanvas selain pada bahagian kaki mangsa (di dalam kanvas) terdapat ketulan batu bata.

“Umur mangsa dianggarkan dalam lingkungan 40 hingga 50-an, namun identiti mangsa masih belum dapat dipastikan kerana tiada sebarang dokumen pengenalan diri dijumpai pada mangsa dan kawasan sekitar,” katanya dalam satu kenyataan di sini, pagi ini.

Muhammad Hanif berkata, mangsa dipercayai sudah meninggal dunia sejak dua hingga tiga hari lepas berdasarkan keadaan badan yang mula membengkak.

Polis juga menggunakan bantuan Unit Anjing Pengesan (K9) di lokasi kejadian bagi membantu mengesan suspek dan selain mencari bahan bukti.


“Lokasi kejadian adalah kawasan lombong tinggal dan laluan ke situ adalah jalan batu tidak berturap serta dikelilingi hutan simpan manakala jarak perjalanan dari jalan besar kira-kira tiga hingga empat kilometer,” katanya.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Polis memohon orang awam yang kehilangan ahli keluarga atau tidak dapat dihubungi supaya tampil ke balai polis bagi membantu siasatan,” katanya. – BERNAMA

*Sekadar Video Hiasan..

Kategori