Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Pencipta Hawaiian Pizza Meninggal...

OTTAWA - Imigran Greek yang mencipta Hawaiian Pizza, salah satu piza yang popular...

Maria Farida Menang Saman,...

KUALA LUMPUR - Pelakon Maria Farida hari ini memperoleh ganti rugi berjumlah RM400,000...

HMM Kini Berwajah Baharu,...

KUALA LUMPUR - Hospital Medan Malaysia (HMM) kini tampil dengan susun atur kemas...

LGE Cabar Ku Nan...

GEORGE TOWN - Ketua Menteri, Lim Guan Eng hari ini mencabar Menteri Wilayah...

Mangsa Lemas Di Perlis Dipercayai Bunuh Diri Akibat Tekanan Hutang

KANGAR – Tiga mayat sekeluarga membabitkan bapa, ibu dan seorang anak perempuan yang ditemui lemas di beberapa lokasi berbeza di Sungai Arau, Tambun Tulang dan Simpang Empat di Arau dekat sini, semalam, dipercayai membunuh diri kerana tekanan hutang.

Punca kejadian itu didakwa hasil keterangan awal anak lelaki mangsa yang berusia 37 tahun kepada polis selepas ditahan malam semalam di Taman Ria, Sungai Petani, Kedah.

Ketua Polis Perlis, Senior Asisten Komisioner Noor Mushar Mohd. berkata, lelaki itu ditahan di sebuah restoran di Taman Ria Jaya kira-kira pukul 10 malam.

“Mereka sekeluarga menaiki kereta api dari Sungai Petani ke Arau pada pagi Selasa lalu untuk membunuh diri dengan meminum racun sebelum bertindak terjun ke sungai.

“Bagaimanapun lelaki itu berubah fikiran selepas melihat ibu, bapa dan adiknya terjun ke sungai berkenaan telah lemas dan dihanyutkan arus.

“Kerana terlalu takut, dia mengambil keputusan melarikan diri ke Sungai Petani dengan menaiki kereta api pada Rabu pagi sebelum dikesan orang ramai malam tadi,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya lagi, berdasarkan siasatan awal, punca ketiga-tiga mangsa itu membunuh diri disebabkan tekanan perasaan akibat hutang.

Kosmo! hari ini melaporkan, empat beranak dari Sungai Petani, Kedah dikhuatiri menemui ajal bersama apabila mati lemas di Sungai Arau, Arau dekat sini selepas kesemuanya dilaporkan hilang semalam.


Ketua Polis Perlis, Senior Asisten Komisioner Noor Mushar Mohd. berkata, keempat-empat mangsa iaitu Baharom Ahmad, 66, dan isteri, Norman Pin, 64; serta dua anak mereka iaitu Norzalina, 35, ditemui lemas antara pukul 9 pagi dan 1 tengah hari sementara anak sulung, Mohd. Zali, 37, masih belum ditemui.

Ujar Noor Mushar, pihaknya menemui dua mayat wanita iaitu Norma yang hanyut di Sungai Tambun Tulang dan Norazalina di dalam Sungai Arau.

“Mayat Baharom kemudian ditemui pukul 1 tengah hari di tali air Kampung Che Ok beberapa kilometer dari tempat anaknya ditemui. Anak lelaki sulungnya masih belum ditemui,” katanya dipetik.

Ketiga-tiga mayat telah dihantar ke Unit Forensik, Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah untuk proses bedah siasat. – K! ONLINE

Kategori