Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Jangan Ada Barung Di...

PONTIAN - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengingatkan parti politik bertanding supaya tidak mendirikan...

Kapasiti Lapangan Terbang Langkawi...

LANGKAWI - Kapasiti prasarana di Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi akan dipertingkatkan lagi bagi...

Kesihatan Abdul Hadi Merosot

Kuala Terengganu : Kesihatan Presiden Pas Tan Sri Abdul Hadi Awang merosot dan...

5 Kluster Baharu Covid-19...

KUALA LUMPUR - Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengenal pasti lima kluster baharu Covid-19...

Mana Ada UMNO Lobi Jawatan TPM – Zahid

SHAH ALAM – Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menafikan UMNO melobi untuk jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Beliau yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata, UMNO sebaliknya mengemukakan beberapa nama ahli Parlimen BN kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin beberapa hari lalu untuk memilih individu yang benar-benar layak.

“Itu adalah budi bicara Perdana Menteri untuk menentukan siapa yang bakal dilantik nanti,” ciapnya di Twitternya hari ini.

Ahmad Zahid yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri menghadapi 47 pertuduhan dengan 12 daripadanya bagi kes pecah amanah, lapan kes membabitkan tuduhan rasuah dan 27 kes pengubahan wang haram membabitkan dana milik Yayasan Akalbudi.

Dalam perutusan pertama Muhyiddin selepas dilantik sebagai Perdana Menteri, beliau memberi gambaran bahawa hanya mereka yang bersih, berkaliber dan berintegriti akan dilantik sebagai anggota jemaah menterinya.


Kenyataan Perdana Menteri itu seolah-olah memberi gambaran bahawa Presiden UMNO yang sedang berdepan dengan perbicaraan di mahkamah itu akan diketepikan dalam pembentukan Kabinet baharu.

Ahmad Zahid sebelum ini pernah menyifatkan pertuduhan dikenakan terhadapnya adalah pendakwaan politik, namun menegaskan akan membersihkan dirinya di mahkamah tanpa kesnya digugurkan. – Sinar Harian

Kategori