Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Polis Buru Dua Beradik...

PASIR MAS - Polis masih memburu dua beradik bagi membantu siasatan berhubung penemuan...

Status Bumiputera Tak Pernah...

KUALA LUMPUR - Cadangan untuk mengiktiraf komuniti India Muslim di Malaysia sebagai Bumiputera tidak pernah dibangkitkan...

Raja Ilya Sedia Undur...

PELAKON Raja Ilya mengakui dia tidak mahu terburu-buru untuk mengakhiri zaman bujang bersama kekasih...

Pencipta Siri Popular ‘Kartini’...

SELEPAS 10 hari dimasukkan ke wad Unit Rawatan Koronari (CCU) Hospital Kuala Lumpur...

Mahathir Tak Halang Bersatu Calonkan Muhyiddin PM

BUKIT DAMANSARA – Keputusan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) untuk mencalonkan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri tidak dihalang oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Ahli Parlimen Alor Gajah, Datuk Seri Mohd Redzuan Yusof berkata, perkara itu turut diulangi oleh Dr. Mahathir yang juga Pengerusi Bersatu berulang kali.

“Tun (Dr. Mahathir) tidak menghalang (calonkan Muhyiddin). Sebenarnya dia kata dia tidak ada halangan dan dia telah berkali-kali dalam kenyataan dia tidak ada halangan,” katanya ketika ditemui di kediaman Muhyiddin di sini sebentar tadi.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan terbaharu Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu, Datuk A Kadir Jasin yang mengatakan bahasa pencalonan Muhyiddin tidak dipersetujui semua MPT parti itu.

Mengulas lanjut, Mohd Redzuan berkata, mesyuarat parti yang berlangsung pagi tadi jelas menunjukkan Muhyiddin yang juga Presiden Bersatu telah mendapat sokongan solid.

“Kalau Datuk A Kadir mengatakan tidak, kita baru habis mesyuarat pagi tadi dan kenyataan rasmi telah pun dikeluarkan Setiausaha Agung (Bersatu).


“Jadi, kalau nombor (jumlah sokongan) itu tidak solid saya tidak tahu lagi macam mana jadi (dianggap) solid,” katanya.

Sementara itu, ketika mengulas tindakan Dr. Mahathir yang dikatakan keluar awal sebelum Mesyuarat Ahli Parlimen Bersatu di Yayasan Al-Bukhary selesai, Mohd Redzuan menyifatkan tindakan tersebut sebagai tindakan berkecuali.

“Macam saya, kalau ia melibatkan diri saya sendiri, saya akan mengambil sikap berkecuali kerana ia melibatkan diri saya.

“Tidak adil untuk saya duduk di sana jika ia melibatkan diri saya,” katanya. – Sinar Harian

Kategori