Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

[RASMI] BN Tambah Kerusi...

JOHOR BAHRU : Barisan Nasional (BN) menambah satu lagi iaitu kerusi Dewan Undangan...

Identiti Kapal, 16 Rakyat...

KUALA LUMPUR - Identiti kapal dan 16 anak kapal rakyat Malaysia yang ditahan...

Tidak Peduli Dikecam, Azizan...

SELEPAS hampir tiga minggu pendedahan mengenai kelayakan akademik pakar motivasi, Azizan Osman, sehingga...

Mahathir Serah Kuasa Perdana...

SHAH ALAM - Tun Dr. Mahathir Mohamad berjanji untuk menyerahkan kerusi Perdana Menteri...

‘Luluh’ Bawa Tuah, Bakal Jadi Novel Dan Drama

LAGU Luluh sememangnya membawa tuah kepada penyanyi Khai Bahar apabila lagu berkenaan bakal dinaskahkan untuk menjadi sebuah novel dan drama televisyen tempatan.

Novel berkenaan bakal dilancarkan esok bertempat di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bersempena Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur dan ia merupakan hasil tulisan Ezza Mysara dibawah penerbitan Idea Kreatif.

“Secara peribadi, saya berbangga apabila ada pihak berminat untuk mengangkat lagu nyanyian saya, Luluh, ke dalam bentuk novel.

“Apatah lagi, lagu itu sendiri turut membantu memperkenalkan lagi nama saya dalam bidang muzik,” kata Khai dipetik daripada portal BH Online.

Selain novel Luluh, Ezza turut pernah mengahsilkan sebuah novel berjudul Wanita Terakhir yang turut diilhamkan daripada lagu nyanyian pelakon tinggi lampai, Fattah Amin.

“Saya juga amat terharu apabila dimaklumkan, novel itu kemudian akan dijadikan sebuah drama yang bakal mengisi slot Akasia di TV3. Ia tentu saja perkembangan cukup baik apabila Luluh bukan sekadar diterjemahkan sebagai buku, malah dalam bentuk drama bersiri,” tambahnya dengan rasa penuh gembira dan teruja.

Menurut Khai, sememangnya lagu tersebut mempunyai satu mesej yang tersimpan iaitu sebuah kisah cinta yang diharapkan untuk berpanjangan tetapi akhirnya berakhir ditengah jalan.

Bagi memberikan gambaran yang lebih tepat berkenaan situasi lagu itu, penulis dan penerbit telah mengadakan satu pertemuan bersama dengan Khai terlebih dahulu.


“Plotnya berkisar mengenai pengorbanan dan kesetiaan seorang lelaki terhadap cinta serta insan yang disayanginya. Ia juga menyentuh kasih sayang seorang anak terhadap ibunya.

“Ia berkisar pada watak Ariq yang terpaksa bekerja siang dan malam, semata-mata untuk menanggung keluarga serta tunang yang masih belajar di universiti.

“Segala pengorbanannya bagaimanapun seperti sia-sia apabila cinta untuk wanita disayanginya itu beralih kepada lelaki lain.

“Ariq begitupun tidak berputus asa untuk merebut kembali cintanya. Ketika itulah dia harus bertahan dan bersabar dengan segala dugaan yang hadir,” tambahnya.

Baca: Show HK Tak Jadi, Khai ‘Balas Dendam’ Di Bandung

Juga: Peminat Taja Konsert Khai Bahar Di Hong Kong?

Dalam perkembangan baharu, Khai kini sedang mempersiapkan diri untuk mengadakan konsert mini pertamanya di Bandung, Indonesia pada 12 Mei ini.

Konsert itu dibuat bersempena ‘ganti rugi’ kepada peminatnya di Hong Kong apabila konsert di sana terpaksa dibatalkan pada tahun lalu disebabkan faktor cuaca yang tidak mengizinkan. – MYNEWHSUB.CC/AH

Kategori