Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Zidane Pengganti Mourinho?

LEMBAGA Pengarah Manchester United sedia melantik Zinedine Zidane sebagai pengurus baharu sekiranya Jose...

‘Kereta Terbang’ Sejenis Dron,...

KUALA LUMPUR - Menteri Pengangkutan, Loke Siew Fook mengumumkan kereta terbang yang diuar-uarkan...

Anggota Polis Berperut Buncit...

ANGGOTA polis berperut buncit dan mempunyai berat badan berlebihan mungkin tidak akan dinaikkan...

Sambutan Hebat Jualan Sentuhan...

LANGKAWI - Jualan Sentuhan Rakyat yang mendapat sambutan hangat pengguna di beberapa lokasi...

LPP Sasar Bantuan Persekolahan RM150 Seorang

KOTA TINGGI – Lembaga Pertubuhan Peladang (LPP) menyasarkan pemberian bantuan kepada 15,000 anak-anak peladang kurang berkemampuan di seluruh negara bagi meringankan beban perbelanjaan awal persekolahan.

Pengerusinya Datuk Mazlan Aliman berkata LPP melalui 279 Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) di seluruh negara sedang giat menganjurkan program Bantuan Awal Persekolahan atau Back To School kepada anak ahli-ahlinya bagi meringankan beban ibu bapa yang pendapatan mereka terjejas berikutan kejatuhan harga komoditi getah dan kelapa sawit ketika ini.

“Sebagai tanda prihatin dan ingin membantu meringankan bebanan sara hidup para ahli akibat terjejas pendapatan kerana keadaan ekonomi semasa, maka LPP melalui PPK akan menyalurkan bantuan bernilai RM150 kepada 15,000 anak-anak peladang yang bakal menghadapi persekolahan 2019.

“Bantuan ini turut disampaikan dengan cara membawa anak-anak dan ibu bapa ke pusat membeli-belah supaya mereka dapat memilih sendiri keperluan persekolahan mengikut citarasa yang bersesuaian berdasarkan nilai baucer,” kata beliau kepada pemberita ketika menemani murid-murid dan ibu bapa membeli keperluan persekolahan di Pasaraya Econsave Kota Tinggi, petang tadi.

Turut sama Pengarah Pertubuhan Peladang Negeri Johor Abd Jalil Bukhairah.

Menurut Mazlan, pada program kali ini seramai 80 murid menerima bantuan itu, dengan 50 daripada mereka menerima bantuan daripada PPK seluruh Kota Tinggi dan 30 lagi daripada Kolaborasi LPP bersama Komuniti FELDA Bukit Ramun di sini berupa baucer bernilai RM150 untuk membeli bahan keperluan persekolahan.


Beliau bercadang untuk meningkatkan jumlah agihan bantuan persekolahan serupa ini kepada 300 murid pada masa akan datang.

Sementara itu, Mazlan turut mengalu-alukan bantuan persekolahan berjumlah RM100 seorang kepada murid-murid Darjah 1 hingga Tingkatan 5 dari kalangan keluarga berpendapatan rendah yang diumumkan oleh kerajaan baru-baru ini. – BERNAMA

Kategori